Datum: (1257 dagen oud)
PR: Progress Communications

Truphone verzorgt wereldwijde mobiele communicatie tijdens Volvo Ocean Race

Truphone World garandeert medewerkers optimaal wereldwijd bereik en lage roamingskosten

Madrid / Bilthoven, 11 juni 2014 - Truphone, de zakelijke mobiele provider voor internationaal bellen en internetten, maakt vandaag bekend de officiële leverancier te worden voor de wereldwijde mobiele communicatie tijdens de Volvo Ocean Race, de meest extreme zeilrace ter wereld. De technologische samenwerking met de Volvo Ocean Race is onderdeel van Truphone’s wereldwijde sportsponsorstrategie.

Optimale communicatie zonder landsgrenzen
Tijdens de Volvo Ocean Race is samenwerking en communicatie tussen medewerkers essentieel voor succes. Truphone zal door middel van Truphone World-dekking zorgen voor optimale mobiele communicatie zonder geografische restricties, zodat medewerkers altijd en overal met elkaar verbonden zijn en de exacte vaarkoersen te allen tijde kunnen worden bepaald.

Lage kosten, lokale kwaliteit en 24/7 service
De medewerkers van de Volvo Ocean Race zullen gebruik maken van Truphone World [1]. Dit is het eerste mobiele abonnement dat dataroaming en hoge internationale belkosten afschaft in 66 landen. Het abonnement stelt Truphone-klanten in staat telefoons en tablets in deze landen op precies dezelfde manier te gebruiken als ze thuis zouden doen, dus met dezelfde hoge snelheid, goede kwaliteit en 24/7-service. Dit vanuit één bundel, met één tarief.

Truphone’s wereldwijde sportsponsorstrategie
De technologische samenwerking met de Volvo Ocean Race is onderdeel van een Truphone’s wereldwijde sportsponsorstrategie. Truphone is technologiepartner van het Formule 1 Caterham-team en kondigde begin juni aan de hoofdsponsor van Vitesse te worden.

Knut Frostad, CEO van de Volvo Ocean Race: “Wij hebben medewerkers die over de hele wereld reizen en providers die verspreid zijn over vijf continenten. Het is cruciaal dat we altijd bereikbaar zijn, 24/7, zonder vervelende verrassingen, met naadloze communicatie in diverse landen, met maximale gesprekskwaliteit en snelle dataroaming. De aankomende editie van de race wordt ook wel de ‘human edition’ genoemd en wij rekenen dan ook op Truphone als enige partner die optimale mobiliteit en bereikbaarheid overal ter wereld kan garanderen.”

Jordi Neves, CTO van de Volvo Ocean Race: “Tijdens een regatta als de Volvo Ocean Race is communicatie een grote uitdaging. Wij hebben gekozen voor Truphone omdat het bedrijf de enige mobiele provider is die alle essentiële technologie kan aanbieden, zoals ondersteuning van het gebruik van iPhones, diensten voor het wereldwijd delen van data, voorkomen van hoge kosten en de mogelijkheid meerdere internationale nummers op een SIM-kaart te hebben, zodat persoonlijke en zakelijke contacten medewerkers gemakkelijk kunnen bereiken. Het gebruik van Truphone World bespaart ons tot 30 procent van de kosten. Daarnaast is het voor het eerst dat wij het gevoel hebben overal en altijd aanspraak te kunnen maken op support ter plaatse. Het is mooi om te zien hoe Truphone complexe technologie heel gemakkelijk maakt voor de gebruiker.”

Rob van Velzen, algemeen directeur van Truphone Nederland: “Wij zijn er trots op dat we zijn gekozen als technologieleverancier van het meest extreme zeilevent ter wereld. Begin juni maakten we onze sponsoring van Vitesse bekend en ook de sponsoring van de Volvo Ocean Race past perfect in onze wereldwijde sponsorstrategie. Topsport en Truphone zijn een perfecte combinatie. We delen belangrijke waarden met het team van de Volvo Ocean Race zoals innovatie en wereldwijde oriëntatie en ondersteunen graag de communicatie zonder dat de landsgrenzen een beperking vormen.”

De Volvo Ocean Race
De Volvo Ocean Race, voorheen de Whitbread Round the World Race, vindt elke drie jaar plaats sinds de start van het event in 1973. De race wordt beschouwd als één van de belangrijkste zeilevenementen ter wereld. De twaalfde editie van de race start op 4 oktober in Alicante (Spanje) en zal op 27 juni 2015 eindigen in Göteborg, bij het Zweedse hoofdkantoor van de Volvo Group.

------

[1] The Truphone World landen: Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Griekenland, Guadeloupe, Guernsey, Hongarije, Ierland, Isle of Man, Italië, Jersey, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique, Monaco, Portugal, Réunion, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Zweden, Vaticaanstad, Mayotte, Albanië, Andorra, Bosnië & Herzegovina, Kroatië, Faeröer Eilanden, Gibraltar, IJsland, Liechtenstein, Macedonië, Montenegro, Noorwegen, San Marino, Servië, Zwitserland, China, Singapore, Nieuw-Zeeland, Japan, Rusland, Oekraïne, Canada, Mexico, Brazilië, Wit-Rusland, Argentinië en Turkije.

[2] Truphone Zone landen: Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Australië, Hong Kong, Polen en Spanje.

Over Truphone
Truphone is dé zakelijke telecomprovider voor internationaal bellen en internetten zonder landsgrenzen. Truphone brengt mensen dichterbij hun internationale contacten, maakt hen productiever en biedt hen optimale service.

Truphone’s gepatenteerde technologie werkt in meer dan 200 landen. In 66 landen biedt Truphone zelfs één bundel en één vast tarief. Dit biedt gebruikers voorspelbare, lage kosten gecombineerd met een uitstekende  netwerkervaring.

Eén van de manieren waarop Truphone dit realiseert is door gebruikers in de acht verschillende landen van de Truphone Zone één simkaart te bieden, met daarop tot acht internationale nummers. Hierdoor kunnen mensen in deze acht landen bellen, sms´en en internetten alsof ze in Nederland zijn, met lokale gesprekskwaliteit en datasnelheid. De Truphone Zone bestaat uit Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Australië, Hong Kong, Polen en Spanje.

Truphone’s biedt haar klanten 24/7-ondersteuning in verschillende talen. Daarnaast monitort het bedrijf proactief de netwerkprestaties voor een naadloze en consistente mobiele ervaring wereldwijd.

Het hoofdkantoor van Truphone is gevestigd in Londen. Truphone heeft 13 kantoren verspreid over vier continenten en blijft wereldwijd uitbreiden. Meer informatie www.truphone.com/nl

Whizpr
Marjan Schrader/ Esther Baltes