Datum: (1323 dagen oud)
PR: P&B Communicatie

Nieuwe generatie Personal Shopper van Motorola Solutions geeft een nieuwe dimensie aan self-service winkelen

Met de MC18 Personal Shopper besparen klanten veel tijd en geld

Utrecht , 10 juni, 2014 – Uit een onderzoek dat onlangs is gepubliceerd blijkt dat het grootste deel van het winkelend publiek vindt dat de winkelbeleving sterk verbetert door toepassing van zelfbedieningstechnologie. Met de MC18 Personal Shopper breidt Motorola Solutions de mogelijkheden op dit terrein verder uit. De MC18 is de meest geavanceerde zelfscanner die momenteel op de markt verkrijgbaar is. Hiermee kan het winkelende publiek zelf producten scannen en afrekenen en zo tijd en geld besparen. De MC18 is de vijfde generatie Personal Shopping systemen waarmee het bedrijf de kloof overbrugt tussen slimme technologie en persoonlijke service. Zo kan het winkelend publiek bij het aanschaffen van producten direct kortingsbonnen krijgen via het scherm van de zelfscanner en suggesties ontvangen over aanvullende producten.

De Personal Shopping systemen van Motorola Solutions worden inmiddels wereldwijd in meer dan 2.000 winkels gebruikt en zijn goed voor bijna 1 miljoen transacties per dag. Retailers die gebruikmaken van deze oplossing geven aan dat hun klanten tot 30 procent meer producten aanschaffen. Daarnaast kan men real-time inzicht krijgen in wat klanten kopen. Het winkelend publiek profiteert van de voordelen van deze technologie doordat men met zelfscannen altijd sneller kan afrekenen. De MC18 is ontworpen voor gebruik in levensmiddelenwinkels, supermarkten, warenhuizen en groothandels.

KEY FACTS
  1. De MC18 beschikt over de volgende vijf innovaties op het gebied van apparatuur voor personal shopping:
    1. Een groot, 4-inch touch screen met hoge resolutie, waarmee gemakkelijk is te navigeren door middel van ‘pinch & zoom’. Boodschappenlijstjes en aanbiedingen zijn hierdoor goed te bekijken.
    2. Motorola’s meest geavanceerde ‘imaging engine’ maakt het mogelijk om praktisch iedere 1D- of 2D-barcode in te lezen, zowel vanaf papier als vanaf het scherm van een mobiele telefoon. Bovendien is het mogelijk om vanuit iedere hoek te scannen (omni-directioneel) en profiteren zowel klanten als winkelpersoneel van het gemak om te kunnen scannen zonder nauwkeurig te hoeven richten op de barcode.
    3. De MC18 beschikt over de Bluetooth® Low-Energy (BLE) technologie. Hiermee kunnen retailers applicaties ontwikkelen om klanten te helpen producten te vinden aan de hand van de indeling van de winkelvloer. Ook kan men klanten op basis van hun locatie in de winkel attenderen op aanbiedingen (locationing)
    4. De nieuwe PowerPrecision+ batterijen maken het mogelijk de zelfscanners negen uur non-stop te gebruiken. Deze batterijen worden sneller opgeladen, bovendien is ook zichtbaar in hoeverre de batterijen zijn opgeladen. Hierdoor zijn de apparaten efficiënter in te zetten.
    5. Het nieuwe flexibele ruimtebesparende opbergsysteem kan op drie verschillende manieren worden geconfigureerd afhankelijk van de eisen van de retailer voor zowel in de winkel als achter de schermen. Hierdoor kan in de winkel veel ruimte worden bespaard.
  2. De MC18 kan ook worden gebruikt in combinatie met applicaties voor het bijhouden van cadeaulijsten en voor bijvoorbeeld ‘orderpikken’ door winkelpersoneel bij het afhandelen van online orders.
  3. Winkelpersoneel kan de MC18 gebruiken voor voorraadbeheer en het controleren en opvragen van prijzen om zo de productiviteit en de efficiency van de winkel te verbeteren.
  4. De MC18 is robuust en bij uitstek geschikt voor dagelijks gebruik, zowel in de winkel als achter de schermen.
ONDERSTEUNENDE QUOTES

Casper Zweers, Regio Directeur Benelux van Motorola Solutions
“De MC18 Personal Shopper vertegenwoordigt de vijfde generatie van onze retailoplossing die wordt toegepast door meer dan 65 retailketens en die de winkelbeleving van klanten overal ter wereld totaal heeft veranderd. De MC18 helpt retailers om frustraties bij hun klanten als gevolg van bijvoorbeeld lange rijen bij de kassa’s te minimaliseren. Bovendien kan het winkelpersoneel zich beter focussen op de dienstverlening aan klanten. Dat zorgt voor grotere klanttevredenheid en meer aankopen.”

Fotobijschrift: De MC18 Personal Shopper van Motorola Solutions is robuust en geschikt voor dagelijks gebruik zowel in de winkel als achter de schermen. Het apparaat biedt diverse scanmogelijkheden, Bluetooth® Low-Energy (BLE), geavanceerde ‘imaging engine’ en een groot, 4-inch touch screen met hoge resolutie.

ACHTERGRONDINFORMATIE
Website:
MC18 Personal Shopper
Website: Motorola Mobile Computers
Facebook: Motorola Solutions
Twitter: @MotoSolutions

Over Motorola Solutions
Motorola Solutions is de toonaangevende aanbieder van zakelijke en bedrijfskritische producten en diensten op het gebied van communicatie voor zowel ondernemingen als overheden. Dankzij maatgevende communicatietechnologie en innovaties helpt Motorola Solutions klanten op hun best te zijn, juist op momenten die er toe doen. Motorola Solutions staat genoteerd op de New York Stock Exchange onder de naam MSI. Kijk voor meer informatie op motorolasolutions.com en breng voor recent nieuws een bezoek aan het media center of neem een abonnement op de news feed.

NOOT VOOR DE REDACTIE

Voor meer informatie en illustratiemateriaal kunt u contact opnemen met:

Susanne Stier
Motorola Solutions
T: +49 (0) 6126 - 9576502
M: +49 (0) 172 - 6161773
Susanne.Stier@motorolasolutions.com

Anne-Marie Brouwer
P&B Communicatie
T: +31 (0)345 68 27 34
media@penb.nl

MOTOROLA, MOTO, MOTOROLA SOLUTIONS en de Stylized M Logo zijn (geregistreerde) handelsmerken van Motorola Trademark Holdings, LLC en worden onder licentie gebruikt. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars. © 2012 Motorola, Inc. Alle rechten voorbehouden.