Datum: (1295 dagen oud)
PR: Whizpr

SAP en VMware kondigen SAP HANA aan voor gebruik met VMware vSphere 5.5

Klanten profiteren nu van de voordelen van In-Memory Computing met virtualisatie

Utrecht, 7 mei 2014 - Om klanten de mogelijkheid te geven te innoveren, vereenvoudigen en over te stappen naar een software-defined datacenter-architectuur, introduceren SAP AG (NYSE:SAP) en VMware (NYSE:VMW) het SAP HANA-platform op VMware vSphere 5.5. Door de combinatie van SAP HANA met VMware vSphere 5.5, een onderdeel van de VMware vCloud Suite, kunnen klanten hun datacenters vernieuwen en vereenvoudigen door een snellere time-to-value te halen, hogere service levels te bieden en een lagere total cost of ownership (TCO) te realiseren.

“SAP HANA is marktleider als het gaat om real-time enterprise-platform door IT te vereenvoudigen en innovaties voor organisaties mogelijk te maken”, zegt Bernd Leukert, lid van de Executive Board van SAP AG. “Samen met VMware stellen we klanten in staat hun op SAP HANA-gebaseerde bedrijfskritische applicaties met vertrouwen in virtuele omgevingen te laten draaien en de weg naar het software-defined datacenter, en uiteindelijk de cloud, te versnellen.”

"Nu onze klanten hun IT-infrastructuur ontwikkelen van fysieke omgevingen naar een software-defined datacenter-architectuur, zijn ze op zoek naar oplossingen die flexibiliteit, hoge beschikbaarheid, elasticiteit, efficiëntie en controle bieden voor hun meest bedrijfskritische en veeleisende in-production enterprise-omgevingen”, zegt Pat Gelsinger, CEO van VMware. “Het SAP en VMware partnership is een echte transformatie. We zijn blij deze samenwerking verder uit te breiden en in te kunnen spelen op de klantbehoefte met de certificering van SAP HAHA voor gebruik op VMware vSphere 5.5.”

Hogere flexibiliteit en productiviteit
De SAP HANA-ondersteuning voor een gevirtualiseerde omgeving met VMware vSphere 5.5 zal helpen bij het verder vereenvoudigen en stroomlijnen van datacenter-operations, door het implementeren van een virtualisatiestrategie voor het datacenter. Het versnelt ook de provisioning van nieuwe SAP HANA-instances. Klanten van SAP HANA kunnen door de gecombineerde oplossing profiteren van een verhoogde infrastructuur gebruik, flexibiliteit en productiviteit.
  • SAP HANA op vSphere is vrijgegeven voor klanten op gecertificeerde SAP HANA-appliances of op SAP HANA toegesneden datacenter integration application -verified hardware.

• Tot 1TB en 32 physical cores (64 virtual cores) per VMware vSphere-instance worden ondersteund.

• SAP HANA ondersteunt VMware vSphere-mogelijkheden voor beheer van klantsysteemomgevingen, inclusief vMotion, Distributed Resource Scheduler (DRS) en VMware High Availability (HA).

• Best-practices zijn beschikbaar via de SAP Notes-tool en www.saphana.com.

SAP en VMware zijn van plan hun sterke samenwerking voort te zetten en meer geavanceerde mogelijkheden te bieden voor SAP HANA op gevirtualiseerde omgevingen en meer implementatie-opties aan SAP HANA-klanten.

Over VMware
VMware levert oplossingen voor virtualisatie en cloud-infrastructuren waardoor bedrijven succesvol kunnen zijn in het cloud-tijdperk. Klanten zetten VMware in om de manier te transformeren waarop ze IT bouwen, leveren en consumeren, op evolutionaire wijze en gebaseerd op hun specifieke behoeften. VMware behaalde in 2013 een jaaromzet van 5,21 miljard dollar en heeft meer dan 500.000 klanten en 75.000 partners. VMware is gevestigd in Silicon Valley, met kantoren over de hele wereld en kan online worden gevonden op www.vmware.com/nl.

VMware
Marcel Leenhouts