Datum: (1511 dagen oud)
PR: LVTPR

LANCOM Systems lanceert energiezuinige PoE-switch voor bedrijfsnetwerken

Gigabit Switch GS-2352P biedt 52 PoE-poorten

Aken, 31 maart 2014LANCOM Systems, toonaangevende Duitse netwerkinfrastructuurleverancier voor de zakelijke markt, breidt zijn switch-portfolio uit met een professionele versie. De LANCOM GS-2352P is een gemanaged Layer 2-switch met 48 Gigabit Ethernet-poorten en vier SFP+-poorten (1G/10G) voor glasvezelverbindingen. Dankzij de ondersteuning van Power over Ethernet volgens de IEEE 802.3af/at-standaard op alle poorten (tot 370 watt), bespaart een bedrijf op aparte voedingskabels voor aangesloten apparaten en is het aansluiten van moderne IEEE 802.11ac access points mogelijk. Uitgebreide veiligheidsvoorzieningen waaronder port-based access control volgens IEEE 802.1x, TACACS +, SSH, SSL en SNMPv3 maken het tot een volwaardig veiligheidscomponent in bedrijfsnetwerken. Daarnaast is de switch in te zetten voor netwerken die betalingsverkeer moeten verwerken (PCI-DSS compliant).

De LANCOM GS-2352P kost aanzienlijk minder energie dan vergelijkbare modellen. Dit dankzij een aantal intelligente, energiebesparende functies, zoals het uitschakelen van ongebruikte poorten volgens de IEEE 802.3az-standaard, automatische aanpassing van capaciteit en detectie van de kabellengte. Door de volledige ondersteuning van zowel IPv4 als IPv6 biedt de switch een toekomstbestendig platform geschikt voor dual stack tijdens de transitie tussen IPv4 and IPv6.

Met een totale doorvoersnelheid van 176 Gb/s en functies zoals Quality of Service, Rapid Spanning Tree, Port Trunking, flexibele bandbreedte, de kortste latency en een 10 Gigabit backbone-aansluiting is de LANCOM GS-2352P een ideale switch in netwerken met de hoogste bandbreedtevraag.

Met maximaal 4.000 simultane VLAN's biedt de LANCOM GS-2352Pde basis voor efficiënte netwerkvirtualisatie in combinatie met LANCOM access points en routers. Professionele poortprioritering maakt individuele monitoring van het dataverkeer mogelijk, bijvoorbeeld voor realtime, kritische spraak-en videotoepassingen.

De switch is te configureren en beheren via een handige webinterface, command line interface (CLI), een telefoonnetwerk of seriële poort (RJ-45). Een versleutelde verbinding via SSL, SSH, SNMPv3, of HTTPS is ook mogelijk. Bovendien integreert de switch naadloos in de LANCOM Management Tools LANconfig en LANmonitor en LANCOM Large Scale Monitor (LSM). Ook ondersteunt de switch, door de geïntegreerde MIB, het SNMPv3-beheer.

De LANCOM GS-2352P is per direct beschikbaar voor 1.999 euro (adviesprijs exclusief btw) met een garantie van vijf jaar. De optionele 10G-SFP-SX-module LANCOM SFP-SX-LC10 is voor 499 euro (ex. btw) te krijgen, de 1G variant LANCOM SFP-SX-LC1 voor 139 euro (ex. btw) en de LX-variant LANCOM SFP-LX-LC1 (1G ) 239 euro (ex. btw).

Over LANCOM Systems
LANCOM Systems is de toonaangevende Duitse producent van betrouwbare, innovatieve netwerkoplossingen voor zakelijke klanten. De twee businessunits van LANCOM, VPN Network Connectivity en Wireless LAN, bieden professionele gebruikers veilige, flexibele infrastructuuroplossingen voor lokale en multisite-netwerken. De gehele productreeks wordt ontwikkeld en geproduceerd in Duitsland. Vanaf mei 2013 levert LANCOM Systems Common Criteria-gecertificeerde VPN-oplossingen voor het beveiligen van kwetsbare netwerken en kritische infrastructuren (EPCIP) tegen cyberaanvallen. Het hoofdkantoor van LANCOM Systems GmbH is gevestigd in Würselen bij Aken, Duitsland. Het bedrijf heeft verder kantoren in geheel Europa. Klanten zijn mkb-ondernemingen, overheidsinstanties, instellingen en grote bedrijven in Duitsland, Europa en in toenemende mate in de rest van de wereld.

LANCOM-contactpersoon
Jan Buis