Datum: (1553 dagen oud)
PR: LEWIS

Mijn Team brengt al het regelwerk binnen een voetbalteam samen in één app

UNIT4 ontwikkelt app voor iOS en Android in partnership met KNVB

Binnen een voetbalteam is er nogal wat afstemwerk nodig: wanneer wordt er getraind en gespeeld, in welke opstelling, wie rijdt er, wie wast de tenues en wat is de stand in de competitie? Mijn Team is de eerste app die alle communicatie en organisatie binnen een amateurvoetbalteam samenbrengt.

De app is ontwikkeld door UNIT4, naar aanleiding van een onderzoek onder vrijwilligers bij amateurvoetbalverenigingen. "We zagen dat er binnen teams veel moet worden geregeld en afgestemd", aldus Jeroen Philippi, Marketing Manager Benelux van UNIT4. "Daarvoor gebruiken teams verschillende kanalen als e-mail, telefoonlijsten, Whatsapp en Facebook. Waar duidelijk behoefte aan bleek te zijn, is een app die dit alles samenbrengt."

Door een koppeling met de database van de KNVB worden gegevens over het competitieprogramma, de stand en uitslagen automatisch in de app ingeladen. Daarnaast kunnen gebruikers via de app:
  • Het trainingsprogramma invoeren
  • Een evenementenkalender aanmaken
  • Zelf oefenwedstrijden en evenementen aanmaken
  • De opstelling maken en tactieken delen
  • Chatberichten uitwisselen
  • Herinneringen versturen
  • De Twitter-stream met hashtag van het team volgen
Op korte termijn volgen onder andere:
  • Rij- en wasbeurtenschema opstellen
  • Spelersprofielen met foto aanmaken, inclusief contactgegevens van spelers en ouders
  • Een aan- en afwezigheidslijst aanmaken van spelers bij wedstrijden en trainingen
  • Statistieken van spelers inzien
  • Spelers beoordelen
Jeroen Philippi: "We zijn al sinds 2010 partner van de KNVB, en onze samenwerking is met name gericht op het amateurvoetbal: vrijwilligers en bestuurders. De app is een uitvloeisel van het partnership; we kunnen op deze manier vrijwilligers helpen om de organisatie en communicatie gemakkelijker te maken. Natuurlijk bestaan er al verschillende apps op dit gebied en die vervullen allemaal een prima functie, maar er is nog geen app die het team centraal stelt en alle facetten van organisatie en communicatie in een app bij elkaar brengt. Teamleiders, teamleden en ouders delen alle relevante informatie met elkaar in één toepassing. Dat gaat heel wat mailtjes besparen en iedereen heeft op het eind wel het overzicht van wat er nu precies is afgesproken."

De app is gratis beschikbaar voor iOS en Android. Mijn Team wordt via een
e-mailing onder de aandacht gebracht bij teamleiders en trainers, bovendien ontvangen alle verenigingen in Nederland posters en flyers die ze kunnen ophangen en uitdelen in de kantine.

Mijn Team iOS

Mijn Team Android

Over UNIT4
UNIT4 zet een wereldwijde standaard voor bedrijfssoftware die snel veranderende organisaties in de commerciële en publieke sector helpt om in te kunnen spelen op interne en externe veranderingen. Simpel, snel en kosteneffectief. De automatiseerder heeft activiteiten in zestien landen in Europa en tien landen in Noord-Amerika, Afrika & Azië-Pacific. De omzet in 2012 bedroeg 469,8 miljoen euro. Het bedrijf telt meer dan 4.000 werknemers en het hoofdkantoor is gevestigd in Sliedrecht. UNIT4 biedt een breed portfolio van oplossingen. In de Benelux levert UNIT4 business software voor verschillende sectoren, waaronder accountancy, gezondheidszorg, groothandel en distributie, mkb, onderwijs, publieke sector en zakelijke en financiële dienstverlening. Daarnaast levert UNIT4 oplossingen voor personeelsinformatie en salarisverwerking, business intelligence, e-commerce en diensten op het gebied van continuïteit en cloud computing.

Website: http://www.unit4.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met LEWIS PR:
Jorie Post
Tel: +31 (0)40 – 235 46 00