Datum: (1586 dagen oud)

Axis eerste in de branche met introductie certificeringsprogramma

Eerste vier partners geslaagd voor hun certificaat

Rotterdam, 15 januari 2014 - Met het certificeringsprogramma van Axis Communications is de wereldleider in netwerkvideo de eerste in de branche. Partners in Nederland kunnen vanaf heden hun vakkennis op het gebied van netwerkvideo door Axis laten certificeren. Met het certificaat bewijzen ze enerzijds hun vakkennis en profiteren ze anderzijds van de waardering en geloofwaardigheid in de markt. De eerste vier partners zijn inmiddels benoemd tot Axis Certified Professionals.

Axis is vaak trendsetter in de branche met de introductie van nieuwe technologieën, producten of zoals nu met een certificeringsprogramma. Iedereen die zijn vakkennis op het gebied van netwerkvideo en Axis-oplossingen wil laten vastleggen, kan zich aanmelden voor de certificering. De test is speciaal ontwikkeld voor systeemontwerpers en technisch verkooppersoneel.

Voordelen voor een Axis Certified Professional
De wereld van netwerkvideobewaking is voortdurend in beweging, waarbij regelmatig nieuwe producten en ontwikkelingen worden geïntroduceerd. Voor (potentiele) eindklanten wordt het steeds moeilijker om het niveau en kennis van bedrijven in de branche te beoordelen. Axis wil daarom met deze certificeringen een betrouwbaar bewijs leveren van de competenties van partners. Partners kunnen de kennis van hun personeel laten testen. Op individueel niveau betekent de certificering een bewijs van kennis op het gebied van digitale videotechnologie.

Tanja Hilpert, Sales Director Middle Europe Axis: “Ons netwerk van partners is zeer belangrijk voor ons. Zonder onze partners zouden we nu geen marktleider zijn. Daarom bieden wij onze partners graag de middelen om zich te onderscheiden in de markt en succesvol te zijn. Het certificeringsprogramma voldoet precies aan dit doel.”

Joost Moerbeek, 2e lijns supportmedewerker bij Arkasis / WebcamCenter beaamt dit: “Dankzij het certificeringsprogramma van Axis kunnen wij onze competenties op het gebied van netwerkvideo nog duidelijker profileren en ons beter onderscheiden van de concurrentie.”

Al vier partners zijn gecertificeerd
Een aantal partners heeft de test in een testfase vorig jaar gedaan. Dat het hier om een echte kennistest gaat, bevestigt Roy van den Hanenberg, System Engineer bij Videotronic infosystems Nederland b.v.: “Voor de toetsvragen heb je echt gedetailleerde kennis nodig. Maar als je uiteindelijk je certificering op zak hebt, ben je grondig getoetst.” Half december overhandigde Sales Manager Tanja Hilpert de certificaten aan de partners van de volgende bedrijven: Videotronic Infosystems Nederland B.V., Arkasis B.V, Stanley Security Benelux en Bavak Beveiligingsgroep B.V. Met ingang van 15 januari 2014 is het certificeringsprogramma officieel van start gegaan.

Trainingen en richtlijnen voor de nodige kennis
De test gaat in op vijf onderwerpen, die in ongeveer 70 meerkeuzevragen worden getoetst, te weten: systeemontwerp, netwerkvideotechnologie, netwerk, installatie en kennis van de Axis-producten. Een goede voorbereiding op de circa 100 minuten durende test is zeer belangrijk. Hiervoor biedt de Axis Communications’ Academy  een uitgebreid trainingsaanbod. Tevens zijn er speciale voorbereidingstrainingen voor de certificeringstest voor iedereen die al de basistraining netwerkvideo  doorlopen heeft. Daarnaast is er een uitgebreide richtlijn beschikbaar voor deelnemers.

Aanmelding en meer informatie
De test wordt uitgevoerd door het onafhankelijke testinstituut Prometric. Prometric beschikt over een groot aantal testcentra in Benelux. De aanmelding vindt ook plaats via dit instituut. De certificering is twee jaar geldig en kost 150 dollar. Meer informatie over het Axis certificeringsprogramma is hier te vinden.

Over Axis
Axis biedt intelligente beveiligingsoplossingen voor een slimmere en veiligere wereld. Als wereldwijd marktleider in netwerkvideo, zet Axis de toon in de sector door het introduceren van innovatieve en kwalitatief hoogstaande netwerkproducten -gebaseerd op een open platform -, via een globaal partnernetwerk.  Axis ontwikkelt lange termijn relaties met haar partners en voorziet hen van de nodige kennis en kwalitatieve netwerkproducten in zowel bestaande als nieuwe markten.

Axis heeft wereldwijd meer dan 1.600 toegewijde werknemers met kantoren in meer dan 40 landen en een samenwerking met ruim 60.000 partners in meer dan 179 landen. Axis is opgericht in 1984 in Zweden en staat genoteerd op de NASDAQ OMX Stockholm onder de beurscode AXIS. Meer informatie over AXIS op www.AXIS.com

Axis Communications BV
Jeroen de Punder