Datum: (1609 dagen oud)
PR: P&B Communicatie

Motorola Solutions introduceert TC55 Touch Computer: zakelijke Android-smartphone én mobiele computer ineen

Android-portfolio van Motorola Solutions verder uitgebreid met mobiele computers, nieuwe suite zakelijke functionaliteiten en een nieuwe generatie cross-platform ontwikkeltools

Utrecht, 29 november 2013Motorola Solutions presenteert vier nieuwe mobiele computers voor de zakelijke markt die gebruikmaken van Jelly Bean, de populairste versie van het Android-besturingssysteem. Eén van de nieuwe systemen is de TC55 Touch Computer, dit apparaat op zakformaat combineert de karakteristieken van traditionele professionele mobiele computers met de functionaliteit en vorm van een smartphone.

Motorola Solutions komt ook met verschillende software updates, waaronder Extensions (Mx) en de vierde generatie van het cross-platform ontwikkelframework RhoMobile Suite. Deze software updates bieden verschillende technologieën en ontwikkeltools voor aanvullende zakelijke functionaliteit op het Android-platform voor onder meer extra beveiliging, integreren van toepassingen en gebruik van wifi. Op die manier kan het voor de consumentenmarkt bestemde Android OS voldoen aan de hogere eisen die worden gesteld aan zakelijke toepassingen.

KEY FACTS

TC55 All-Touch Enterprise Device
  • De TC55 touch computer combineert de beste eigenschappen van traditionele zakelijke mobiele computers met de vorm en functionaliteit van ‘gewone’ smartphones die gebruikmaken van de Jelly Bean-versie van Android OS.
  • De TC55 heeft een geavanceerd, capacitief touchscreen van 4,3-inch met een hoge resolutie. Dit maakt deze handheld bijzonder geschikt voor werken in de buitendienst, bij onderhoud-, verkoop- en bezorgdiensten, ook onder zware omstandigheden. Zowel binnen als buiten is het touchscreen helder, waarbij het zich dynamisch kan aanpassen aan de omgeving. Het scherm kan ook worden bediend met handschoenen aan of met een stylus. Zelfs als het scherm nat is. De TC55 beschikt over een aantal mogelijkheden voor het eenvoudig inlezen van barcodes, handtekeningen, documenten, foto’s en video’s. Zo kunnen mobiele medewerkers hun klanten beter bedienen en hun eigen efficiency verbeteren.
  • Met de behuizing die voldoet aan de IP67-standaard en batterijen die voor deze klasse een uitzonderlijk lange levensduur hebben, is de TC55 bijzonder geschikt om een hele dag in weer en wind te gebruiken.
  • De TC55 is GCF-gecertificeerd en niet vergrendeld en zodoende geschikt voor gebruik in combinatie met alle netwerken in Europa en Afrika.
  • Door gebruik te maken van de topkwaliteit van Motorola op het gebied van ‘voice’, is het geluid over de speaker vier keer luider dan bij ‘normale’ smartphones. Ook beschikt de TC55 over een dubbele microfoon met technologie die achtergrondgeluiden dempt. Deze combinatie zorgt voor een uitzonderlijke geluidskwaliteit aan beide zijden van de lijn.
Motorola Mobile Computers met Android Jelly Bean OS
  • De ET1, MC40, MC67 en de TC55 vormen samen het grootste portfolio op Android gebaseerde systemen voor professioneel gebruik dat op dit moment op de markt verkrijgbaar is. Deze speciaal voor bedrijven ontwikkelde mobiele computers draaien op de Jelly Bean-versie van Android OS en zijn verbeterd met Mx-uitbreidingen.
  • De Jelly Bean-versie van Android OS biedt nieuwe mogelijkheden die belangrijk zijn voor bedrijven, inclusief extra beveiliging, betere grafische ondersteuning en verbeterde ‘logging’ en support.
  • Mobiele computers van Motorola Solutions met Android OS kunnen werken met oorspronkelijke Android-apps of applicaties die ontwikkeld zijn op alternatieve frameworks, zoals de RhoMobile Suite.
  • Motorola levert een volledige software development kit (SDK) waarmee ontwerpers gemakkelijk functionaliteiten kunnen ontwikkelen en integreren voor het verzamelen en vastleggen van bedrijfsgegevens via Motorola Android mobiele computers.

Extensions (Mx) van Motorola Solutions
  • Mx biedt uitbreidingen gericht op beveiliging, beheer en performanceverbetering die toegevoegd kunnen worden aan het standaard Android OS om dit geschikt te maken voor bedrijfsmatig gebruik.
  •  Met Mx kan de IT-beheerder precies bepalen welke bedrijfsapplicaties op welk apparaat mogen worden gebruikt. Daarnaast kunnen leveranciers van mobile device management (MDM) via Mx ook beheer op afstand aanbieden.
  •  Dankzij Mx beschikken de op Android gebaseerde Motorola mobiele computers over professionele mogelijkheden om data te verzamelen. Bovendien biedt Mx functionaliteit voor naadloos roamen (‘pre-emptive roaming’ en ‘edge awareness’) zodat gebruikers probleemloos kunnen overstappen van de ene naar de andere wifi-zone en altijd kunnen beschikken over een superieure wireless-verbinding.
  • Mx is ontwikkeld binnen het commerciële Android Open Source Project (AOSP) en conflicteert niet met bestaande Android-functies noch zal het compatibiliteitsproblemen veroorzaken.
RhoMobile Suite 4.0
  •  RhoMobile Suite 4.0 bestaat uit een nieuwe generatie krachtige cross-platform ontwikkeltools waarmee bedrijven hun medewerkers mobiel kunnen laten werken, onafhankelijk van het besturingssysteem, de apparatuur en de technologie die ze gebruiken
  • Ontwikkelaars kunnen zowel voor consumenten als professionele gebruikers applicaties schrijven, integreren, hosten en beheren op verschillende platforms, inclusief iOS7 en Windows Phone 8.
  • RhoMobile Suite 4.0 vereenvoudigt het ontwikkelproces door het creëren van een enkele set API’s voor zowel JavaScript als Ruby voor alle soorten apparaten en besturingssystemen. Vanaf nu kunnen JavaScript-ontwikkelaars RhoMobile-applicaties bouwen en eenvoudig afstemmen op de mogelijkheden die apparaten bieden.
  • Bedrijven, PartnerEmpower channel partners en andere onafhankelijke softwareleveranciers (ISV’s) kunnen de ontwikkelkosten verlagen en de time-to-market verbeteren door gebruik te maken van RhoMobile Suite 4.0. Zij hoeven hun applicaties namelijk nog maar één keer te schrijven om ze geschikt te maken voor bestaande en toekomstige besturingssystemen en apparatuur.
ONDERSTEUNENDE QUOTES

Casper Zweers, Country Manager Motorola Solutions Benelux: “Motorola Solutions beschikt over het meest uitgebreide portfolio dat er op de markt is op het gebied van professionele mobiele computing die werkt met de Jelly Bean-versie van Android OS. Door toepassing van Mx zijn bedrijven ervan verzekerd dat hun Android-systemen veilig zijn, eenvoudig zijn te beheren en geschikt zijn voor gebruik in een bedrijfsomgeving. Met behulp van RhoMobile Suite 4.0 kunnen ontwikkelaars standaard Android-applicaties of HTML5-applicaties verbeteren of nieuw ontwikkelen. Dit geeft bedrijven meer keuzemogelijkheden. Bovendien kunnen ze beter reageren op snelle veranderingen in de markt omdat met Motorola’s tools snel, complete oplossingen zijn te ontwikkelen zonder dat dit gevolgen heeft voor investeringen in hun mobiele systemen.”

ACHTERGRONDINFORMATIE

Website: Motorola Solutions Mobile Computers
Facebook: Motorola Solutions

Fotobijschrift: De TC55 Touch Computer van Motorola Solutions is een op Android gebasseerde professionele mobiele computer en smartphone in een.
Fotobijschrift: De TC55 van Motorola Solutions heeft een geavanceerd, capacitief touchscreen van 4,3-inch met een hoge resolutie, waardoor de handheld gebruikt kan worden in de buitendienst, bij onderhoud- en verkoop- en bezorgdiensten, ook onder zware omstandigheden.

Over Motorola Solutions

Motorola Solutions is de toonaangevende aanbieder van zakelijke en bedrijfskritische producten en diensten op het gebied van communicatie voor zowel ondernemingen als overheden. Dankzij maatgevende communicatietechnologie en innovaties helpt Motorola Solutions klanten op hun best te zijn, juist op momenten die er toe doen. Motorola Solutions staat genoteerd op de New York Stock Exchange onder de naam MSI. Kijk voor meer informatie op motorolasolutions.com en breng voor recent nieuws een bezoek aan het media center of neem een abonnement op de news feed.

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Voor meer informatie en illustratiemateriaal kunt u contact opnemen met:
Elvan Lindberg
Motorola Solutions
Mobile: +46 (0)70 744 88 93
Elvan.Lindberg@motorolasolutions.com

Anne-Marie Brouwer
P&B Communicatie
media@penb.nl

MOTOROLA, MOTO, MOTOROLA SOLUTIONS en de Stylized M Logo zijn (geregistreerde) handelsmerken van Motorola Trademark Holdings, LLC en worden onder licentie gebruikt. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars. © 2012 Motorola, Inc. Alle rechten voorbehouden.