Datum: (1630 dagen oud)

Verizon introduceert 100 GE-toegang voor Private IP-dienst

Hogere bandbreedte van netwerkinfrastructuur maakt cloud computing toegankelijker

AMSTERDAM -- Verizon zet 100GE (Gigabit Ethernet)-technologie in voor de edge-routers van haar Private IP-netwerk. Dit geeft klanten de mogelijkheid om in alle delen van de wereld een beroep te doen op de hogere snelheden en grotere bandbreedte die nodig zijn voor de implementatie van nieuwe technologieën die hun wereldwijde bedrijfsinfrastructuren transformeren.

Met de uitbreiding van 100GE-technologie beschikken klanten over de bandbreedte en snelheid die nodig zijn om informatie op te vragen die op externe locaties ligt opgeslagen. Verizon komt daarmee tegemoet aan de behoeften van grootzakelijke klanten die steeds vaker applicaties en data in de cloud onderbrengen.

De Private IP-dienst van Verizon levert een basis voor de  communicatie en bedrijfsproces automatisering zowel binnen de onderneming als tussen bedrijven, zoals e-commerce, gedeelde intranetten en extranetten en videotoepassingen.

“Vanwege de toenemende vraag naar cloud- en datacenter-connectiviteit hebben we besloten om ons dienstenaanbod uit te breiden met hogere snelheden. Op deze manier kunnen we in de bandbreedtebehoeften van onze klanten voorzien met betrouwbare, krachtige en veilige diensten”, zegt Ihab Tarazi, vice president product technology. “Verizon is een leider in technologie voor hoge bandbreedte. De uitbreiding van 100GE naar de edge-routers is dan ook een logische stap voor ons.”

Dankzij de toevoeging van 100GE-connectiviteit aan de Private IP Virtual Private Network-dienst van Verizon kunnen klanten op effectieve wijze communiceren via een uiterst veilig en krachtig netwerk met gegarandeerde serviceniveaus voor hun applicaties.

“Onze klanten veranderen de manier waarop ze hun informatie benaderen. Ze proberen steeds vaker hun ‘big data’ om te zetten in informatie die hen tastbare zakelijk voordelen biedt”, zegt Rich Montgomery, group vice president EMEA van Verizon. “Door de uitbreiding van 100GE naar de edge-routers kunnen klanten beschikken over de connectiviteit die ze nodig hebben om de efficiëntie van hun bedrijfsprocessen te vergroten en concurrerend te blijven in de wereldwijde markt.”

Verizon zal de technologie op dezelfde Amerikaanse en Europese netwerktrajecten implementeren waarvoor 100G lange-afstandsverbindingen worden gebruikt.

Daarnaast biedt het bedrijf gebruikers van zijn Private IP-netwerk nu ook gestandaardiseerde 1GE- en 10GE-toegang om te voorzien in hun groeiende bandbreedtebehoefte. Dankzij deze standaardisatie worden deze diensten sneller geleverd en kunnen ze eerder gebruikt worden.

Verizon Communications Inc. (NYSE, NASDAQ: VZ) heeft zijn hoofdkantoor in New York en is marktleider in het leveren van breedband en andere draadloze en kabel communicatieoplossingen aan consumenten, bedrijven, de overheid en groothandelaren. Verizon Wireless runt het meest betrouwbare draadloze netwerk in de VS met meer dan 99 miljoen aansluitingen door het land. Ook biedt Verizon geconvergeerde communicatie, informatievoorziening en entertainmentdiensten via het meest geavanceerde glasvezelnetwerk van de VS en levert het bedrijf naadloze zakelijke oplossingen aan klanten over de hele wereld in meer dan 150 landen. Verizon maakt gebruik van een divers personeelsbestand van meer dan 181.900 mensen en behaalde in 2011 als Dow 30 aangeschreven een geconsolideerde omzet van 116 miljoen dollar. Voor meer informatie, bezoek www.verizon.com.

####

VERIZON’S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high-quality video and images, and other information are available at Verizon’s online News Center at newscenter.verizon.com. The news releases are available through an RSS feed. To subscribe, visit newscenter.verizon.com/corporate/feeds.