Datum: (1837 dagen oud)
PR: P&B Communicatie

Motorola Solutions introduceert een bioptische scanner/weegschaal gebaseerd op imaging technologie

De nieuwe MP6000 multi-plane scanner/weegschaal complementeert de oplossingen van Motorola Solutions op het gebied van barcodescanning voor de retail

Gouda, 9 januari 2013Motorola Solutions introduceert de MP6000 multi-plane scanner/weegschaal die tegemoet komt aan de vraag van retailers naar snelle kassasystemen. Deze scanner/weegschaal is een op imaging gebaseerd bioptisch systeem. Het systeem is modulair van opzet en biedt extra functionaliteit via een aan de zijkant ingebouwde scanner speciaal voor consumenten. Hiermee kan een retailer zowel 1D- en 2D- streepjescodes verwerken als informatie van smartphones van klanten. Motorola Solutions toont de MP6000 voor het eerst tijdens de NRF (National Retail Federation Annual Convention & EXPO) 2013 in New York van 13 tot met 16 januari (stand 921).

KEY FACTS

• De MP6000 leest op een eenvoudige manier zowel traditionele op papier gedrukte barcodes als coupons en barcodes op het scherm van een mobiel apparaat. De MP6000 is speciaal ontwikkeld voor supermarkten, grote warenhuizen, groothandels, discount-winkels en doe-het-zelfzaken.
  • De MP6000 biedt een flexibel ontwerp dat kan worden aangepast aan de veranderende vraag van de retailer. Zo bestaan er verschillende modules, zoals een weegschaal en aansluitingen voor draagbare scanners en elektronische artikel beveiliging (EAS). Ook is het systeem voorbereid op toekomstige uitbreidingen, zoals RFID.
  • Retailers kunnen optioneel gebruikmaken van een ingebouwde klantenscanner voor het gebruik van smartphone-apps. Hiermee kunnen winkeliers, terwijl ze producten afrekenen, hun klanten fysieke en digitale loyalty cards, coupons, cadeaukaarten of zelfs kleine impulsaankopen laten scannen.
  • Om het afrekenproces te versnellen is het niet nodig om de barcodes op een specifieke manier door te voeren. De MP6000 leest vanuit zes hoeken met een 100 procent coverage techniek. Dit levert uitstekende prestaties en betere leesmogelijkheden dan laser of hybride bioptische scanners als het gaat om beschadigde, slecht geprinte en half overplakte barcodes.
  • Retailers kunnen met Motorola’s MP6000 multi-plane scanner rekenen op minder onderhoudskosten en een kleinere ‘carbon footprint’. Dat komt doordat de scanner geen bewegende delen heeft en minstens 30 procent minder stroom verbruikt per scan in vergelijking met gangbare laser-gebaseerde bioptische scanners.
  • De extra end-to-end remote management software van Motorola zorgt er voor dat IT-organisaties, waar ook ter wereld, hun kosten kunnen beperken. Met deze software kunnen de MP6000 en de aangesloten randapparatuur op afstand worden geconfigureerd.
  • De ‘Service from the Start programma’s van Motorola Solutions bieden uitgebreide servicedekking voor de MP6000. Vanwege minder uitval van systemen kunnen retailers beter focussen op hun werk. Dit omdat ze bij een storing kunnen rekenen op ondersteuning van uit het ‘Advances Exchange’-depot of op ‘On-Site’-reparatie door iemand van Motorola Solutions of een partner.

ONDERSTEUNENDE QUOTES
Casper Zweers, Country Manager Nederland en België, Motorola Solutions:
“Als een pionier in de barcode scanning business, introduceert Motorola Solutions de MP6000, een op imaging gebaseerde multi-plane bioptische scanner/weegschaal. Deze helpt klanten snel langs de kassa en biedt retailers de mogelijkheid al hun POS-barcodescanningsvragen op te lossen met één geïntegreerd systeem van één leverancier en met één supportcontract. Motorola biedt een compleet portfolio barcodescanners, mobiele computers, data capture apparatuur en een draadloze infrastructuur voor gebruik binnen winkels en de supply chain. Zo staat de retailer optimaal in verbinding met klanten en relaties waarmee hij samenwerkt, terwijl de IT-organisatie op een eenvoudige manier aan de vraag van het bedrijf kan voldoen.”

ACHTERGRONDINFORMATIE

Motorola NRF Website: Motorola Solutions NRF 2013
Website:
Motorola Solutions Retail Solutions
Website:
Motorola Solutions Retail Press Kit
Motorola Solutions Retail
Facebook: Motorola Solutions

Fotobijschrift: Motorola Solutions introduceert de MP6000 multi-plane scanner/weegschaal.  Een op imaging gebaseerd bioptisch systeem dat modulair is opgezet en extra functionaliteit biedt via een aan de zijkant ingebouwde scanner speciaal voor consumenten. Hiermee kan een retailer zowel 1D- en 2D- streepjescodes verwerken als informatie van smartphones van klanten.

Over Motorola Solutions
Motorola Solutions is de toonaangevende aanbieder van zakelijke en bedrijfskritische producten en diensten op het gebied van communicatie voor zowel ondernemingen als overheden. Dankzij maatgevende communicatietechnologie en innovaties helpt Motorola Solutions klanten op hun best te zijn, juist op momenten die er toe doen. Motorola Solutions staat genoteerd op de New York Stock Exchange onder de naam MSI. Kijk voor meer informatie op www.motorolasolutions.com en breng voor recent nieuws een bezoek aan het media center of neem een abonnement op de news feed.

NOOT VOOR DE REDACTIE:

Voor meer informatie en illustratiemateriaal in hoge resolutie kunt u contact opnemen met:
Elvan Lindberg
Motorola Solutions
Mobile: +46 (0)70 744 88 93
Elvan.Lindberg@motorolasolutions.com

Anne-Marie Brouwer
P&B Communicatie
media@penb.nl

MOTOROLA, MOTO, MOTOROLA SOLUTIONS en de Stylized M Logo zijn (geregistreerde) handelsmerken van Motorola Trademark Holdings, LLC en worden onder licentie gebruikt. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectievelijke eigenaars. © 2012 Motorola, Inc. Alle rechten voorbehouden.