Datum: (2183 dagen oud)
PR: Evident PR

TRINICOM & DE KINDERTELEFOON WINNEN CUSTOMER SERVICE ONLINE AWARD

Juryvoorzitter Van Dongen Crombags: “Voorbeeld voor alle bedrijven met veel klantcontacten.”

Trinicom is gisteravond uitgeroepen tot winnaar van de ‘Customer Service Online Award’. Dit gebeurde tijdens het Telecommerce Gala van de Nationale Contact Center Awards in het Beatrix Theater in Utrecht. De prijs werd uitgeloofd voor de beste klantcontactcase op het gebied van online service. Volgens juryvoorzitter Beate van Dongen Crombags verdient Trinicom de prijs “omdat ze jongeren op een unieke en succesvolle manier in staat stelt om elkaar online te helpen”.

Tot nu toe kon de doelgroep van de Kindertelefoon (8- tot 18-jarigen) via “de Vragenkast” op de website, de chat en telefoon contact opnemen. Met het nieuwe, door Trinicom en Insided ontwikkelde online forum, kunnen 13- tot 18-jarigen nu ook op een interactieve ‘social’ manier met elkaar discussiëren en elkaar helpen. Zo krijgen de jongeren antwoorden vanuit de deskundigen van de Kindertelefoon én vanuit leeftijdgenoten die met hetzelfde probleem zitten of er ervaring mee hebben.

Juryvoorzitter Van Dongen Crombags (in het dagelijkse leven Partner bij VODW) : “Dit is een voorbeeld voor alle bedrijven die veel klantcontacten hebben. Faciliteer klanten om elkaar te helpen in plaats van uitsluitend contact met medewerkers van het bedrijf te hebben. Heb vertrouwen in de klant en grijp pas actief in wanneer het nodig is. Zo blijken jongeren zelf prima in staat een groot deel van elkaars vragen en issues te beantwoorden. Dat is echt een verrijking ten opzichte van het traditionele klant-medewerkercontact.” Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: “Ik ben zeer vereerd en erg blij met de prijs. We merken dat steeds meer bedrijven op zoek zijn naar manieren om klanten ook met elkaar in contact te brengen. Deze Award laat zien dat wij daar prachtige oplossingen voor hebben die echt iets bijdragen.”

Bovendien zijn ook de resultaten veelbelovend. Het juryrapport: “De doelstelling van 50.000 bezoekers in 2012 lijkt, ondanks het feit dat er geen ruchtbaarheid aan is gegeven, op basis van de cijfers van het eerste kwartaal dubbel overtroffen te worden (100.000).”

Over Nationale Contact Center Awards
Jaarlijks worden tijdens het Telecommerce Gala de prijzen voor de beste klantcontactcases bekend gemaakt. De vakjury bezoekt alle genomineerde contactcenters om uiteindelijk tot de winnaars te komen in zeven categorieën: Customer Experience, Customer Service Online, HRM, Innovation en Change, Partnership, Value Center en Special Award Service Recovery. Ze geven objectief en afgewogen op basis van bezoeken een oordeel over elke case. Meer informatie is te vinden op: www.NCCA.nl.

Over De Kindertelefoon
De Kindertelefoon is de organisatie waar kinderen en jongeren gratis via 0800-0432 en in alle vertrouwen naartoe kunnen bellen. Ook via de chat kunnen zij contact zoeken met de Kindertelefoon. Kinderen en jongeren bellen of chatten dagelijks tussen 14.00 uur en 20.00 uur met de Kindertelefoon. Zij kunnen hier 365 dagen per jaar terecht voor informatie, advies en ondersteuning bij vragen over onder andere persten, mishandeling, relaties of problemen thuis. Zie ook www.kindertelefoon.nl

Over Trinicom
Trinicom is de grootste leverancier van multichannel-klantinteractiesoftware van het Europese vasteland en is door internationaal onderzoeksbureau Gartner, Inc. als één van de dertien bedrijven wereldwijd gepositioneerd in het Magic Quadrant voor CRM Web Customer Service 2011. Onze visie is dat waardevolle interacties leiden tot tevreden klanten en win-win-relaties. Als Nederlandse onderneming richt Trinicom zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing bestaande uit webselfservice, e-mail response management, call management, live chat, chatbot, brief, fax- en baliecontact en webcare. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Test Aankoop, Luminus, VRT (Vlaamse Radio- en Televisieomroep), Concentra, De Persgroep, Universiteit Gent, Sabam en Lampiris in België en Agis Zorgverzekeringen, Albelli, Cendris, Canal Digitaal, Carglass, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Telfort, Thomas Cook, TUI en Univé in Nederland. Voor meer informatie zie: www.trinicom.be en www.trinicom.nl.