Datum: (2248 dagen oud)
PR: Evident PR

Kindertelefoon lanceert online interactief forum

Trinicom en inSided leveren geïntegreerde online contact- en community-oplossing

Trinicom en inSided hebben bij de Kindertelefoon een online interactief forum gerealiseerd. Sinds 2007 werkt de Kindertelefoon al met T5, de klantcontact-oplossing van Trinicom. Trinicom is marktleidend leverancier van softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten; inSided is leverancier van online community-oplossingen en ontwikkelaar van forumapplicaties. Voor de Kindertelefoon hebben Trinicom en inSided het nieuwe online jongerenforum opgezet. Het forum is vorige maand live gegaan en wordt nu al volop door jongeren gebruikt.

Interactief forum
De Kindertelefoon wil beter aansluiten bij de belevingswereld van jongeren en hun veranderende mediagebruik. Tot dusver kon de doelgroep van de Kindertelefoon (8- tot 18-jarigen) via “de Vragenkast” op de website, de chat en telefoon contact opnemen met de Kindertelefoon. Met het nieuwe online forum kunnen 13- tot 18-jarigen nu ook op een interactieve ‘social’ manier met elkaar discussiëren en elkaar helpen. Zo krijgen de jongeren antwoorden vanuit de deskundigen van de Kindertelefoon én vanuit leeftijdgenoten die met hetzelfde probleem zitten of er ervaring mee hebben.

Kennisbank
Wanneer je op de Kindertelefoon-website een term zoekt of een vraag intypt, krijg je resultaten uit het online forum, maar ook uit de online kennisbank ‘Ask and Find’. Een voorbeeld: als iemand zoekt op de term ‘ik word gepest’, krijgt hij niet alleen alle items met betrekking tot pesten uit de kennisbank, maar ook alle items over dat onderwerp die op het forum staan. Op die manier krijgen de jongeren antwoorden van de deskundigen van de Kindertelefoon én van leeftijdgenoten die met hetzelfde probleem zitten of zich goed in kunnen leven in de situatie. Natuurlijk kunnen jongeren ook nog steeds kiezen voor rechtstreeks contact met een medewerker van de Kindertelefoon.

Resultaten
De resultaten van de social community zijn overweldigend. In januari 2012 waren er al 8301 bezoekers, 336 topics op het forum en 2635 reacties. Als die lijn doorzet dit jaar, worden de doelstellingen ruimschoots gehaald. De Kindertelefoon is erg blij met deze oplossing, die prettig werkt voor jongeren én vrijwilligers.

Kans voor andere organisaties
Voor het platform van de Kindertelefoon verzorgde inSided de technologie en Trinicom de zoekfunctionaliteit, de taalherkenning en de koppeling. De twee partijen zullen deze geïntegreerde oplossing ook aan andere organisaties aanbieden. Sander Spiegelenberg, Sales & Marketing Director Trinicom: “Wanneer iemand in een community een vraag stelt en antwoord krijgt, is het antwoord direct voor iedereen inzichtelijk. Er ontstaat op deze manier meer interactie, waardoor het afhandelen van klantcontacten een stuk effectiever wordt en ook nog eens kostenbesparend werkt. Het is efficiënter, de vragen kunnen sneller worden gesteld en de klanten kunnen elkaar helpen met ervaringen. We zien deze samenwerking dan ook als een kans om deze complete oplossing bij diverse organisaties te implementeren.”

De klant naar je toe halen
“Door de opkomst van social media zijn veel bedrijven hun online aanwezigheid aan het aanscherpen”, zegt Robin van Lieshout, CEO van inSided. “Deze bedrijven realiseren zich dat ze onvoldoende deel uitmaken van online platforms als Twitter en Facebook, waar in sommige gevallen druk gecommuniceerd wordt over het bewuste bedrijf. Met een eigen interactieplatform, creëer je een community en haal je de discussie naar jezelf toe. Je staat als bedrijf niet alleen dichterbij de klant, je kan nu ook de interactie zelf moderaten.”

Over Trinicom
Trinicom is de grootste leverancier van multichannel-klantinteractiesoftware van het Europese vasteland en is door internationaal onderzoeksbureau Gartner, Inc. als één van dertien bedrijven wereldwijd gepositioneerd in het Magic Quadrant voor CRM Web Customer Service 2011. Onze visie is dat waardevolle interacties leiden tot tevreden klanten en win-win-relaties. Als Nederlandse onderneming richt Trinicom zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5), bestaande uit webselfservice, e-mail response management, call management, live chat, chatbot, brief, fax- en baliecontact en webcare. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Test Aankoop, Luminus, VRT (Vlaamse Radio- en Televisieomroep), Concentra, De Persgroep, Universiteit Gent, Sabam en Lampiris in België en Agis Zorgverzekeringen, Albelli, Cendris, Canal Digitaal, Carglass, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Telfort, Thomas Cook, TUI en Univé in Nederland. Voor meer informatie zie: www.trinicom.be en www.trinicom.nl.

Over inSided
inSided helpt bedrijven met het faciliteren van interactie met en tussen klanten. Door het creëren van actieve klant communities worden doelstellingen op het gebied van service, marketing en onderzoek behaald. Met ruim 10 jaar ervaring levert inSided naast het interactie platform ook de benodigde community management en moderatie ondersteuning. Onder andere T-Mobile, FBTO, Rabobank, KPN Hi, Eneco, SNS Bank en de Kindertelefoon maken reeks succesvol gebruik van de dienstverlening van inSided. Voor meer informatie zie: www.insided.nl.

Over De Kindertelefoon
De Kindertelefoon is de organisatie waar kinderen en jongeren gratis via 0800-0432 en in alle vertrouwen naartoe kunnen bellen. Ook via de chat kunnen zij contact zoeken met de Kindertelefoon. Kinderen en jongeren bellen of chatten dagelijks tussen 14.00 uur en 20.00 uur met de Kindertelefoon. Zij kunnen hier 365 dagen per jaar terecht voor informatie, advies en ondersteuning bij vragen over onder andere persten, mishandeling, relaties of problemen thuis. Zie ook www.kindertelefoon.nl

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Evident P.R.
Hilde Kok
Tel.: 033-455 87 78
E-mail: hilde@evidentpr.nl
Internet: www.evidentpr.nl

De hi-res foto en de tekst zijn digitaal verkrijgbaar via de volgende link: www.evidentpr-pers.nl/trinicomkindertelefoon