Datum: (2369 dagen oud)
PR: Evident PR

Sunweb gebruikt T5 van Trinicom om antwoord te geven op vakantievragen via social media

Wilp, 25 oktober 2011 – Trinicom, marktleidend leverancier van softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft voor Sunweb Vakanties een nieuwe manier ontwikkeld om klantvragen efficiënt af te handelen. Klanten kunnen voortaan de antwoorden op hun vragen over bijvoorbeeld accommodaties en bestemmingen ontvangen via social media. Als direct seller, zonder fysieke reisbureaus, biedt Sunweb de klant op deze manier een meer persoonlijke service. Bovendien wordt zo het aantal vragen via telefoon en e-mail verminderd, doordat klanten de antwoorden op eerder gestelde vragen kunnen vinden op de website.

Sunweb Vakanties is een van de grotere touroperators van Nederland en biedt zon-, wintersport- en autovakanties aan via de website www.sunweb.nl. Klanten konden al vragen stellen aan het klantcontactcenter door middel van telefoon of e-mail, maar kunnen dat nu ook op een snellere manier via de website van Sunweb Zonvakanties. Door op de banner ‘Stel hier uw vakantievraag’ te klikken, komt de klant in een nieuw scherm waar hij in maximaal 500 tekens zijn vraag formuleert. Vervolgens kiest hij zelf via welk kanaal hij antwoord wil krijgen: Facebook, Hyves, Twitter of e-mail. Een medewerker van Sunweb zorgt ervoor dat het antwoord zo snel mogelijk, maar altijd binnen 24 uur, wordt verstuurd.

Nicole van den Adel, online marketeer bij Sunweb Vakanties: “Sunweb heeft geen eigen reisbureaus en als organisatie moeten we het dus echt van onze website hebben. Om het contact met de klant persoonlijker te maken, zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe oplossing. Trinicom heeft toen voor ons de technologie voor de klantenservice via social media ontwikkeld. Nu kunnen bezoekers van onze website snel en gemakkelijk een vraag stellen, zonder hele formulieren in te moeten vullen.”

Als bijkomend voordeel noemt Wietske Viergever, socialmedia-redacteur bij Sunweb, dat het aantal vragen via telefoon en e-mail met deze oplossing zal afnemen. “De reeds gestelde vragen helpen ons om de informatie die we online aanbieden via T5 te verbeteren. Bij de accommodaties en bestemmingen plaatsen we onder het kopje ‘vragen’ de antwoorden die we eerder via het nieuwe systeem aan klanten hebben gegeven. Dat vangt al veel vragen af.”

Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: “We zijn voortdurend bezig om onze klantcontactsoftware T5 naadloos te laten aansluiten op de huidige communicatiekanalen. De oplossing die we nu bij Sunweb geïmplementeerd hebben, is daar een uitstekend voorbeeld van. We merken dat social media een steeds grotere rol gaan spelen bij het klantcontact. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat Sunweb met deze nieuwe contactmogelijkheid tegemoet komt aan de wensen van de klant.”

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 088 010 83 00 - E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is de grootste leverancier van multichannel-klantinteractiesoftware van het Europese vasteland en is door internationaal onderzoeksbureau Gartner, Inc. als één van dertien bedrijven wereldwijd gepositioneerd in het Magic Quadrant voor CRM Web Customer Service 2011. Onze visie is dat waardevolle interacties leiden tot tevreden klanten en win-win-relaties. Als Nederlandse onderneming richt Trinicom zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5), bestaande uit web selfservice, e-mail response management, call management, live chat, chatbot, brief, fax- en baliecontact en webcare. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albelli, Cendris, Canal Digitaal, Carglass, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids/Gouden Gids, IKEA, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Telfort, Thomas Cook, TUI en Univé. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Voor redactionele informatie
Influx PR, Hilde Mussche / Corrie Lalkens, Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, e-mail: trinicom@influx-pr.com.