Datum: (2234 dagen oud)

Er staat niets boven Groningen

Groningers houden van Twitter. Uit onderzoek van Clipit bleek dat over Groningen veruit het meest gesproken wordt binnen online en social media. Naast Groningen doet ook Maastricht het goed, over deze stad werd het meest positief geschreven. Den Haag en Middelburg kwamen wat vaker negatief naar voren binnen online berichtgeving. Van het totaal aantal berichten over steden is ruim 82% afkomstig van Twitter en het meest populaire topic was criminaliteit.

Over Maastricht werd het meest positief bericht binnen online en social media. Een piek in positieve berichtgeving vond plaats rond het bourgondische eetfestijn het Preuvenemint. Voor Den Haag werden meer negatieve berichten gevonden, dit had vaak te maken met de bereikbaarheid en misdaad.

Berichten over de Nederlandse steden gaan vooral over de criminaliteit in die steden. Dit heeft er mee te maken dat mensen hun verontwaardiging over criminele gebeurtenissen massaal uiten via Twitter. Met name over Middelburg werd de afgelopen maanden online veel gesproken over een moordzaak die plaatsvond in de Zeeuwse stad. Naast criminaliteit wordt over steden vaak in combinatie met voetbal, het openbaar vervoer en evenementen geschreven.

Over Clipit
Clipit is een online media monitoring bureau dat 24/7 ruim 10.000 online bronnen scant, waaronder Nu.nl, FokForum, Facebook en Twitter. Meer weten? Neem contact op met Lonneke van de Veerdonk via lonneke@clipit.nl of 024 – 800 07 04.

BERICHT VOOR REDACTIE

Redacties mogen deze tekst en afbeeldingen gebruiken onder voorwaarde van vermelding: Clipit www.clipit.nl/

Dit persbericht staat ook online op www.clipit.nl/persberichten.aspx

Wilt u vaker persberichten van Clipit ontvangen? Abonneer u dan op onze persberichten-feed: www.clipit.nl/feed?category_id=3

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Lonneke van de Veerdonk, Clipit, Lonneke@clipit.nl of 024-800 07 04.