Datum: (2315 dagen oud)
PR: Media Profiler

Media Profiler lanceert mediadatabase met intuïtieve zoekmachine voor PR-professionals in de ICT en telecom

Amsterdam, 22 september 2011 - Media Profiler lanceert vandaag een mediadatabase van perslijsten voor PR- en communicatieafdelingen van ICT- en telecombedrijven. De database biedt gedetailleerde profielen van circa vijfhonderd technologiejournalisten, zo’n tweehonderd ICT- en telecompublicaties en bijna honderd uitgeverijen in de Nederlandse technologiemedia. Met deze mediadatabase kunnen communicatieprofessionals de effectiviteit en efficiëntie van mediarelaties vergroten.

Gebruikers van Media Profiler kunnen gericht zoeken naar de meest relevante ICT- en telecomjournalisten voor hun PR-campagnes. De zoekmachine van de database werkt aan de hand van vijf intuïtieve stappen gebaseerd op het type medium, de doelgroep, het onderwerp, specifieke details van het onderwerp en het soort campagne. Het zoekresultaat bestaat enerzijds uit een lijst met contactgegevens en functies van de relevante journalisten en anderzijds uit een overzicht van relevante publicaties met contactinformatie van de redacties. Zoekopdrachten kunnen worden opgeslagen voor hergebruik op een later moment.

Media Profiler geeft gedetailleerde informatie over technologiejournalisten waaronder hun contactinformatie, functie, publicaties en status als freelancer of werkzaam in vaste dienst. Over publicaties heeft de database ook informatie over doelgroep, oplage, frequentie, redactieleden en contactinformatie van publicaties. Gebruikers kunnen de resultaatoverzichten exporteren naar Excel en de profielen van journalisten en publicaties exporteren naar PDF voor offline gebruik binnen hun organisatie.

De visie van Media Profiler is om bedrijven in de ICT- en telecomsector te ondersteunen om effectiever te communiceren met de media. Media Profiler biedt PR-professionals een compleet overzicht van de vakpers, publicaties gericht op het kanaal en de consumentenbladen en -websites. Met als gevolg dat redacties hierdoor vooral persinformatie en uitnodigingen krijgen die relevant zijn voor hun lezers. En dat is prettig en effectief werken voor zowel PR-managers als journalisten.

‘Het is ons opgevallen hoeveel journalisten er eigenlijk werken in de ICT-media’, stelt René Frederick, medeoprichter van Media Profiler. ‘Het kan dus niet anders dan dat PR-managers af en toe het overzicht kwijt raken. Daardoor zal het ongetwijfeld voorkomen dat bedrijven het zicht op de hele technologiejournalistiek missen en daardoor journalisten overslaan in hun communicatie richting de media. Met Media Profiler wordt dit plaatje wel compleet.’

‘Perslijsten die PR-afdelingen intern gebruiken verouderen structureel’, zegt Eric Dragt, medeoprichter van Media Profiler. ‘Journalisten veranderen immers regelmatig van baan en uitgeverijen lanceren frequent nieuwe titels en beëindigen bestaande titels. Media Profiler maakt continu inventarisaties van de technologiemedia. En we doen meer dan perslijsten bijhouden. Ook geven we profielen van media die relevant kunnen zijn voor bedrijven die PR-campagnes uitvoeren. Media Profiler stelt PR-managers dus in staat om steeds te beschikken over de actuele contactinformatie van redacties die voor hen relevant zijn.’

Meer informatie over Media Profiler abonnementen vindt u op www.mediaprofiler.nl. Direct aanmelden kan ook via www.mediaprofiler.nl/aanmelden.php

Over Media Profiler