Datum: (2401 dagen oud)
PR: Evident PR

Trinicom gepositioneerd in het nichekwadrant van het Magic Quadrant voor CRM Web Customer Service

Gebaseerd op een evaluatie van ‘ability to execute’ en ‘completeness of vision’

Wilp, 21 september 2011 – Trinicom, marktleidend leverancier van softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, is door Gartner, Inc. als één van dertien bedrijven wereldwijd gepositioneerd in het nichekwadrant van het Magic Quadrant voor CRM Web Customer Service*.

Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: “We zijn erg trots dat Trinicom is gepositioneerd in het Magic Quadrant voor CRM Web Customer Service. Wij vinden dat onze positie – als een lokale speler in de markt – laat zien dat we een hechte en persoonlijke relatie hebben met onze klanten en dat deze samenwerkingen de lange-termijn-business bevorderen.”

“We zien dat consumenten steeds hogere eisen stellen aan klantcontact. Onze visie is dat waardevolle interacties leiden tot tevreden klanten en win-win-relaties. Bedrijven zouden hun klantcontact in lijn moeten brengen met hun merkbeloften en met de verwachtingen die klanten creëren op basis van deze beloften. Ze moeten daarom volledig inzicht hebben in klantbehoefte en -gedrag. Trinicom helpt bedrijven om dit op een efficiënte manier te organiseren, bijvoorbeeld met onze meertalige kennisbank, die gebruikt kan worden voor meerdere contactkanalen, waaronder live chat en e-mail. Onze T5-oplossing biedt uitgebreide mogelijkheden voor alle veelgebruikte klantcontactkanalen”, aldus Rietberg.

* Gartner “Magic Quadrant for CRM Web Customer Services” by Johan Jacobs, 19 September 2011.

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 088 010 83 00 - E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl.

Over het Magic Quadrant
Het copyright van het Magic Quadrant 2011 berust bij Gartner en wordt met toestemming gebruikt. Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een markt op een bepaald moment en voor een specifieke periode. Het geeft de analyse van Gartner weer hoe bepaalde leveranciers ten opzichte van elkaar presteren. Hiervoor gebruikt Gartner zelf omschreven criteria voor de betreffende markt. Gartner doet geen aanbevelingen voor de leveranciers, producten of services die in het Magic Quadrant staan. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet alleen leveranciers te kiezen, die in het ‘Leiders’-kwadrant staan. Het Magic Quadrant is alleen bedoeld als onderzoekstool en niet als specifieke leidraad. Gartner geeft ook geen garanties, expliciet of impliciet, over het onderzoek, handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over Trinicom
Trinicom is marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten en de grootste leverancier van multichannel-klantinteractiesoftware van het Europese vasteland. Als Nederlandse onderneming richt Trinicom zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar oplossing Trinicom 5 (T5), bestaande uit Web selfservice, E-mail response management, Call Management, Live Chat, Chatbot, Brief, fax- en baliecontact en Webcare. Deze op internettechnologie gebaseerde standaardoplossing is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter. Daarbij ligt de nadruk op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties tot haar klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albelli, Carglass, Cendris, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, IKEA, Neckermann.com, Canal Digitaal, De Telefoongids/Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Voor redactionele informatie
Influx PR, Hilde Mussche / Corrie Lalkens, Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, e-mail: trinicom@influx-pr.com.