Datum: (2557 dagen oud)
PR: Natasja la Lau

Qwise Nebula en GoogleNebula?

Toen ik onlangs de geruchten las over misschien wel een nieuwe dienst van Google, was ik helemaal in de wolken. Google zou een aantal .com-domeinen hebben geregistreerd om muziek uit de cloud aan te bieden: GoogleBass, GoogleAlto en GoogleTenor. Maar ook GoogleNebula.com. Een mooie naam voor een cloud-toepassing. U weet: Nebula is Latijn voor wolk. Een schitterende vondst, die klinkt als een klok. Maar het klinkt me ook erg bekend in de oren.

Vorig jaar lanceerden wij Qwise Nebula. Een geïntegreerde werkplekvorm volledig uit de cloud. Werkgevers hoeven niet langer te investeren in een dure geavanceerde IT-omgeving die is ingericht voor de individuele werknemer, compleet met Office365. Gebruikers kunnen vanaf elke plek, op elk moment en met elk device toegang krijgen tot hun software, documenten en data, vanuit de cloud. Het is geen lokaal initiatief: Qwise Nebula wordt momenteel internationaal gelanceerd in onder meer Spanje, België, Duitsland, Zwitserland, Italië en Portugal.

Dus als Google inderdaad kiest voor Nebula als naam voor zijn muziekdienst, gaat Qwise dan de strijd aan? Gaan we ze aanpakken? Sue-en voor alles wat ze waard zijn? Ik weet het nog niet, ik ga ze in ieder geval nauwlettend in de gaten houden. Behalve dat er natuurlijk overduidelijk verschillen zijn, zijn we er ook wel een beetje trots op. Great minds think alike. En dat een internetgrootheid als Google op dezelfde gedachte komt – maar wel ruim een jaar later – dat streelt ons ego wel.

Marinka Verkuil
Marketingcommunicatie manager Qwise