Datum: (2459 dagen oud)
PR: Franssen Communicatie

DTI Health creëert interactieve community’s voor gezondheidszorg door HealthShare van InterSystems

Grootschalige personalisatie van websites mogelijk door community-betrokkenheid van medici en patiënten

Utrecht, 24 februari 2011 – Digital Technology International (DTITM), een wereldwijd opererende innovator van software voor digitaal publiceren, heeft DTI Health op de markt gebracht. DTI Health is een nieuwe reeks oplossingen voor het beheer van digitale ‘content’ in de zorgsector. De nieuwe oplossingen stellen artsen en patiënten in de gelegenheid webtoegang te krijgen tot zeer uiteenlopende informatie en de uitwisseling daarvan, die afgestemd is op de gebruiker. De naadloze verbinding met organisaties, de vertrouwelijkheid, beveiliging en bewaking van de informatie wordt gewaarborgd door InterSystems HealthShareTM-technologieën. Het beheer van en de toegang tot de gegevens is gebonden aan regels van gezamenlijke instemming van betrokkenen.

“Een website van een (para)medische instelling kan zich onderscheiden door in het community-model gepersonaliseerde informatie te combineren met uitgebreide, relevante gegevens, waar com­munityleden aan kunnen bijdragen door online-uitwisseling van ervaringen,” zei Don Oldham, CEO van DTI. “Met DTI Health en InterSystems kunnen professionals in de gezondheidszorg beschikken over nieuwe en krachtige digitale kanalen om patiënten te informeren, te ondersteunen en te ontmoeten, zowel individueel als in community’s. Niets is persoonlijker dan gezondheidszorg. DTI Health en InterSystems HealthShare geven patiënten nieuwe manieren om proactief te worden in hun gezondheids­zorg. Dat alles past perfect in elkaar.”

DTI Health is gebaseerd op de toonaangevende technologieën van InterSystems. De reeks software-modules omvat: DTI Engage, DTI Discovery en DTI Lightning. Hiermee kunen complete community-portals, bedrijfswebsites en veilige, gepersonaliseerde micro-sites gebouwd worden. Met InterSystems HealthShare-technologie toont DTI Health de inlogger automatisch de patiëntgegevens en voegt daar meteen door de provider goedgekeurde relevante informatie aan toe. Patiënten kunnen ook langs deze weg afspraken maken, hun nota’s betalen en van andere self-service-functies gebruikmaken, die zij van online-diensten gewend zijn. Samen verzorgen de oplossingen een dynamisch, multimedia-contact- en informatie-instrument voor artsen, patiënten en instellingen in de gezondheidszorg.

De gezondheidszorg moet altijd het midden vinden tussen marketing en dienstbaarheid. En dat in een omgeving waar de concurrentie aangemoedigd wordt (‘marktwerking’). Tegenwoordig is internet overal aanwezig. Paul Grabscheid, Vice-President Strategic Planning bij InterSystems, zegt hierover: “Na e-mail en zoekopdrachten, zijn gezondheidsonderwerpen de meest bezochte webitems. Zorg­verleners zien maar weinig van dit verkeer. Het is een echte doorbraak de kracht van community’s te gebruiken om zich te onderscheiden van de statische en vaak ‘saaie’ websites van (informatie)­leveranciers. Het is nu mogelijk met multimedia en interactie de ervaring van de bezoekers te ver­rijken en de verbondenheid tussen betrokkenen onderling sterk te vergroten. De kwaliteit is hiermee zeker gebaat.”

DTI Health zal gedemonstreerd worden op de InterSystems HIMSS, stand 2862.

DTI Health
DTI Health is het gezondheidszorg-IT-bedrijfsonderdeel van Digital Technology International (DTITM), een grote vernieuwer van digitaal publiceren. De (software)technologie van DTI is uniek:

het publiek staat centraal en professionele services staan ten dienste van nieuwsmedia en organisaties in de gezondheidszorg om hen de contacten met hun klanten te laten intensiveren. Dit o.a. door het hen mogelijk te maken op de juiste tijd relevante informatie aan te bieden in alle digitale multimedia­platforms. DTI-software laat de klant ervaren dat hij ‘op zijn wenken bediend’ wordt. Dit betekent: nieuwe kansen voor de aanbieder van deze dienst, kostenreductie, een betere inzet van middelen en meer informatie om zakelijk beslissingen op te baseren. DTI-oplossingen zijn al met succes geïm­plementeerd bij meer dan 2000 klanten over de gehele wereld. DTI heeft zijn hoofdkantoor nabij Salt Lake City (Verenigde Staten); er zijn vestigingen in Australië, Brazilië, Canada, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Noorwegen, Panama, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zweden.

DTI en DTI Health zijn op internet te vinden op: www.dtint.com en www. dtihealth.com.

InterSystems
InterSystems Corporation is wereldwijd de belang­rijkste ontwikkelaar van software t.b.v. informatie-uitwisseling in de gezondheidszorg. Het hoofd­kantoor van InterSystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS); de onderneming heeft vesti­gingen in 23 landen. InterSystems brengt innova­tieve producten op de markt, die het mogelijk ma­ken hoogwaardige bedrijfssoftware-oplossingen snel te ontwikkelen en in gebruik te nemen.

InterSystems HealthShare ™ is een strategisch platform voor het snel creëren van data-uitwis­selingstoepassingen in de regionale of nationale gezondheidszorg. De software maakt uitgebreide analyses mogelijk, alsook het inrichten van web-communities voor medici en patiënten. De intelli­gentie van de software zorgt ervoor dat leemten in de informatie of het technisch functioneren van gerelateerde systemen opgevuld worden.

InterSystems CACHÉ® is een zeer krachtige object-database, waarmee snellere en beter verschaal­bare applicaties gemaakt kunnen worden.

InterSystems Ensemble® is een breed, naadloos platform voor snelle integratie, ontwikkeling en verrijking van bestaande en nieuwe applicaties en de verbindingen daartussen.

InterSystems DeepSee™ is software die het mogelijk maakt ‘business intelligence’ real-time op te nemen in transactionele systemen, zodat betere operationele beslissingen genomen kunnen worden.

Meer informatie is te verkrijgen bij:

David Majster
Marketing Manager Benelux & France