Datum: (2488 dagen oud)
PR: Lubbers De Jong

KLM vliegt op e-Spirit: efficiëntere processen door FirstSpirit CMS-integratie in SAP NetWeaver

De luchtvaartmaatschappij KLM Royal Dutch Airlines plant e-business portal in het intranet

Dortmund, 24 januari 2011 – De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM Royal Dutch Airlines heeft besloten tot de invoering van FirstSpirit als oplossing voor inhoudintegratie. Het Content Management System (CMS) van e-Spirit AG moet in het intranet worden ingezet. De opbouw van een nieuw HR e-business-portaal is gepland, via welke KLM-medewerkers snel, eenvoudig en gemakkelijk online toegang kunnen krijgen tot informatie en diensten uit de personeelsadministratie.

De beslissing voor het nieuwe softwareplatform is met name genomen op grond van de grote flexibiliteit van het FirstSpirit CMS. Met de oplossing heeft KLM een systeem gevonden, dat met overtuiging voldoet aan de criteria-eisen van de onderneming met betrekking tot een optimale bruikbaarheid, eenvoudige verzorging van de inhoud en efficiënte redactieprocessen. FirstSpirit wordt naadloos geïntegreerd in het bij KLM als technische basis ingestelde SAP NetWeaver portaal. Daarmee krijgen de redacteuren van de HR-afdeling een eenvoudig te bedienen systeem, waarmee zij een portaalinhoud in de toekomst helemaal zonder SAP-know-how direct kunnen onderhouden via de gebruikerspecifieke editinginterfaces van het CMS. Aangezien FirstSpirit bovendien het rollen- en rechtenbeheer van het portaal volledig ondersteunt, kan de inhoud en kunnen alle toepassingen gepersonaliseerd toegankelijk worden gemaakt, zonder dat het gebruikersprofiel of de inhoud dubbel verzorgd moet worden. „Met de integratie van het FirstSpirit Content Management Systeem in onze NetWeaver-infrastructuur zullen we onze editingprocessen significant vereenvoudigen en versnellen, omdat de editors geen SAP-know-how nodig hebben en zich helemaal alleen met de intuïtieve FirstSpirit interfaces kunnen concentreren op het onderhouden van de inhoud. Taken zoals het testen van bevoegdheden en uitleesformats of het behouden van de linkconsistentie worden daarbij door FirstSpirit automatisch op de achtergrond overgenomen“, zegt Ruben Zweet, Information Manager bij KLM.

De technische omzetting van het project moet binnen slechts zes weken worden gerealiseerd met ondersteuning van de e-Spirit-partner TopForce, zodat KLM vervolgens de productieve gang kan voorbereiden en snel kan profiteren van de verwachte procesoptimalisaties en efficiencyverhogingen.

Over e-Spirit en FirstSpirit™
Als fabrikant van het high-end Content Management Systeem FirstSpirit™, is e-Spirit technologieleider in de Europese markt. Het bedrijf werd in 1999 opgericht door voormalige leden van Fraunhofer ISST in samenwerking met de IT-dienstverlener Adesso. Naast licenties en FirstSpirit™ integratie, biedt e-Spirit tevens uitgebreide ondersteuning voor complexe internet- en intranetprojecten. Klanten profiteren van de consultancy- en implementatie-expertise van partnerbedrijven.

FirstSpirit™ is een high-end oplossing voor Content Management en kan worden geintegreerd met complexe systeemomgevingen en portalen. Slimme klanten gebruiken het Content Management Systeem (CMS) om een brede selectie aan inhoud te publiceren via vrijwel alle beschikbare kanalen (internet, intranet, extranet en mobiele kanalen, PDF, e-mailnieuwsbrief, portalen, DTP, technische documentatie). Gebruikers verwachten een hoge mate aan bruikbaarheid, prestatievermogen, integratievermogen en investeringveiligheid. Behalve de uitgebreide out-of-the-box functionaliteit, integreert e-Spirit ook innovatieve oplossingen van haar technologiepartners in de modulaire basisstructuur van FirstSpirit™.

Perscontact e-Spirit
Sandra Högemann/Oliver Jäger