Datum: (3176 dagen oud)
PR: Franssen Communicatie

InterSystems Ensemble voor de derde achtereenvolgende maal nummer 1 in KLAS Awards voor de gezondheidszorg

Ook in 2008 is Ensemble de beste Interface Engine van de 20 beoordeelde softwareproducten

Locatie 8, stand F079 Zorg&ICT 2009

Utrecht, maart 2009 – InterSystems Ensemble®, het platform voor snelle software-integratie en -ontwikkeling, is als beste ‘Interface Engine’ van 2008 geëindigd in het jaarlijkse onderzoek van KLAS, het toonaangevende marktonderzoeksbureau voor gezondheidszorgtechnologie. De publicatie 2008 Top 20 Best in KLAS Awards: Software and Professional Services is gebaseerd op enquêtes onder duizenden gezondheidszorginstellingen in de Verenigde Staten en Canada. Ook in de jaren 2006 en 2007 verwierf InterSystems Ensemble de hoogste classificatie.

InterSystems Ensemble is een zeer krachtig software-platform en een geavanceerde voorziening het aansturen van berichtenuitwisseling. Het wordt gebruikt voor het ontwikkelen en integreren van bedrijfskritische applicaties en het behouden van de waarde van software-investeringen. Bestaande software en data kunnen in samengestelde applicaties ingezet worden in een nieuwe Service Oriented Architecture. Op Ensemble gebaseerde systemen worden wereldwijd ingezet in de gezondheidszorg, in commerciële en overheidsorganisaties om veeleisende integratieprojecten volgens de HL7 standaard door te voeren, zoals bijvoorbeeld het inrichten van nationale elektronische patiëntendossiers.

KLAS kent scores toe aan de prestaties van de leveranciers op gebieden als: productkwaliteit, implementatie, services en ondersteuning. Van de ondervraagde Ensemble-gebruikers zei 100% dat zij het product opnieuw zouden kopen. En uit verdere details van het KLAS-onderzoek blijkt dat eveneens 100% van de respondenten Ensemble zouden aanbevelen aan hun collega’s. [1]).

Paul Grabscheidt, vice president Strategische Planning van InterSystems, verklaarde dat de derde achtereenvolgende aanwijzing van Ensemble als beste ‘interface engine’ aantoont dat InterSystems zich niet alleen vereerd, maar zich ook verantwoordelijk voelt voor het blijven aanbieden van technologische innovaties en hoogwaardige services. Want de eisen worden hoger naarmate het belang van de informatietechnologie (in de gezondheidszorg) toeneemt. De klanten verwachten niet anders van InterSystems.

InterSystems
InterSystems Corporation is wereldwijd toonaangevend op het gebied van software-technologie. Het hoofdkantoor van InterSystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS); de onderneming heeft vestigingen in 22 landen. InterSystems brengt innovatieve producten op de markt, die het mogelijk maken institutionele software-oplossingen snel te ontwikkelen en in gebruik te nemen. Vooral ten behoeve van integratie van en met bestaande bedrijfsapplicaties. InterSystems CACHÉ® is een zeer krachtige object-database, waarmee applicaties sneller en beter verschaalbaar gemaakt kunnen worden. InterSystems Ensemble® is een platform voor snelle integratie, dat applicaties verrijkt met nieuwe functionaliteit en dat voor verbindingen met andere applicaties zorgt. InterSystems HealthShare™ is een platform voor uitwisseling van data in de gezondheidszorg door deze toegankelijk te maken voor vele toepassingen, zoals het Elektronisch Patientendossier (EPD). InterSystems DeepSee™ is software die het mogelijk maakt real-time ‘business intelligence’ te integreren met transactionele systemen, waardoor betere operationele beslissingen genomen kunnen worden.

InterSystems is de belangrijkste leverancier van database-integratiesoftware in de gezondheidszorg. InterSystems-producten worden gebruikt in duizenden ziekenhuizen en laboratoria, waaronder de 19 beste ziekenhuizen van de Verenigde Staten (volgens de Erelijst van US News & World Report). Meer informatie is te vinden op www.InterSystemsBenelux.com.

KLAS
KLAS onderzoekt en rapporteert over leveranciers (technische apparatuur en software) in de gezondheidszorg. Het instituut beschikt over een brede kennis en ervaring en voert onafhankelijk metingen uit (ten behoeve) van de prestaties van leveranciers, dienstverleners en investeerders in de gezondheidszorg en hun producten. De resultaten komen tot stand door medewerking van meer dan 4500 ziekenhuizen en meer dan 2500 klinieken. KLAS gebruikt een strenge methodologie om te waarborgen dat alle data, gesignaleerde trends en beoordelingscijfers actueel, nauwkeurig, eerlijk en onpartijdig zijn.
Nadere informatie op: www.klasresearch.com/, e-mail: marketing@KLASresearch.com