Datum: (3559 dagen oud)
PR: Franssen Communicatie

InterSystems Ensemble eindigt op eerste plaats in KLAS-rapport van software voor gezondheidszorg

Toppositie tweede achtereenvolgende jaar voor snel integratieplatform

Brussel, 20 februari 2008 – InterSystems Corporation heeft bekend gemaakt dat de door het bedrijf ontwikkelde snelle integratiesoftware Ensemble in het jaarlijkse onderzoeksrapport van KLAS de hoogste plaats heeft bereikt in de categorie ‘Interface Engines’. KLAS LLC is een gerenommeerd research-instituut, dat de automatisering in de gezondheidzorg onderzoekt en zijn bevindingen publiceert in de ‘Top 20: Year-End Best in KLAS Awards’.

Ook vorig jaar eindigde InterSystems Ensemble in de top.

Als toonaangevend ontwikkelaar van database- en integratiesoftware bestaat het leverings­programma van InterSystems uit de krachtige object-database CACHÉ®, het snelle integratie­platform Ensemble® en het informatie-uitwisselingsplatform voor de gezondheidszorg InterSystems Health-Share™.

In 11 van de 14 belangrijkste indicatoren die KLAS bij de interface engines beoordeelde, behaalde Ensemble de hoogste score. Ensemble liet de concurrentie achter zich waar het o.a. ging om: ‘prijs/kwaliteitsverhouding’ ‘betrokkenheid van de leverancier’, ‘verbetering van de werkprestaties’. Ook in 10 van de 12 zakelijke indicatoren kwam Ensemble op de eerste plaats. [1]

De topposities worden volgens KLAS ingenomen door bedrijven die uitblinken in hun marktsegmenten. De onderzoeksresultaten zijn ontleend aan gedetailleerde vraaggesprekken met gebruikers van informatietechnologie in de gezondheidszorg in de Verenigde Staten.

De betrouwbaarheid en objectiviteit van de uitkomsten van deze vraaggesprekken wordt algemeen erkend.

“Dit is het tweede achtereenvolgende jaar dat wij deze onderscheiding gekregen hebben en wij zijn ingenomen met de deze erkenning van InterSystems Ensemble in de gezondheidszorg,” zei Paul Grabscheid, InterSystems Vice President van Strategische Planning. “KLAS staat in het gehele bedrijfsleven bekend om de nauwgezetheid waarmee de onderzoekers hun informatie vergaren over technologieën die werkers in de gezondheidszorg dagelijks gebruiken. De behoefte aan betrouwbare, innovatieve software-technologie in de gezondheidszorg is nog nooit zo groot geweest en wij zijn dan ook enthousiast dat Ensemble steeds meer ingang vindt in de medische wereld.”

InterSystems
InterSystems Corporation is wereldwijd een toonaangevend leverancier van hoogwaardige software. Het hoofdkantoor van InterSystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS); de onderneming heeft vestigingen in 22 landen. InterSystems brengt innovatieve producten op de markt, die het mogelijk maken institutionele software-oplossingen snel te ontwikkelen en in gebruik te nemen, waarbij de nadruk ligt op integratie van en met bestaande bedrijfsapplicaties. InterSystems CACHÉ® is een zeer krachtige object-database, waarmee applicaties sneller en verschaalbaar gemaakt kunnen worden. InterSystems Ensemble® is een platform voor snelle integratie, dat applicaties verrijkt met nieuwe functionaliteit en voor verbindingen met andere applicaties zorgt. InterSystems HealthShare™ is een platform voor uitwisseling van data in de gezondheidszorg door deze toegankelijk te maken voor vele toepassingen.

InterSystems is de belangrijkste leverancier van database- integratiesoftware in de gezondheidszorg. InterSystems-producten worden gebruikt in duizenden ziekenhuizen en laboratoria, waaronder de 18 beste ziekenhuizen van de Verenigde Staten (volgens de Erelijst van US News & World Report). Meer informatie is te vinden op www.InterSystems.com.

KLAS Enterprises LLC
KLAS, gevestigd in Orem (Utah, VS) is een toonaangevend onderzoeksinstituut voor gezondheidszorg-technologie. De researchgroep van KLAS, in de gezondheidszorg bekend om zijn brede kennis en ervaring, onderzoekt onafhankelijk de prestaties van leveranciers en hun producten. De resultaten komen tot stand door actieve deelname van duizenden organisaties in de gezondheidszorg. KLAS gebruikt een strenge methodologie om te waarborgen dat alle data en beoordelingscijfers nauwkeurig, eerlijk en onpartijdig zijn.

Nadere informatie op: klasresearch.com/ (Zoek daar op: Interface Engines en/of op: 2007 Year-End Top 20 Best in KLAS Report).

Over InterSystems
InterSystems Corporation levert al 30 jaar innovatieve producten die applicaties waardevoller maken. InterSystems CACHÉ® is een veel presterende object database die applicaties sneller maakt en beter schaalbaar. InterSystems Ensemble® is software voor snelle integratie van systemen, die naast de connectiviteit tevens worden verrijkt met nieuwe functionaliteit . InterSystems HealthShare™ is een platform waarmee bestaande zorgapplicaties in korte tijd zijn op te waarderen naar een regional of nationaal knooppunt voor de uitwisseling van zorginformatie. Met een hoofdkantoor in Cambridge in de Amerikaanse staat Massachusetts, is InterSystems actief in 22 landen en levert van daaruit ondersteuning aan klanten in 88 landen.

InterSystems is de belangrijkste leverancier van zorgapplicatieplatforms. De producten worden toegepast door de belangrijkste ziekenhuizen en laboratoria in de wereld, waaronder de 10 beste ziekenhuizen in de Verenigde Staten, genomineerd door US News en Worl Report. Voor meer informatie: InterSystems.com

Voor meer informatie:
David Majster
Marketing Manager Benelux & France
InterSystems Benelux BV
Tel. +32-(0)2-464.97.20
Fax +32-(0)2-464.97.39
www.InterSystemsBenelux.com

[1] Scoringsresultaten uit Platinum KLAS op 3 januari 2008. Scores kunnen fluctueren, doordat de onderzoeken dagelijks bijgewerkt worden.