Datum: (3744 dagen oud)
PR: Hill+Knowlton Strategies

Business Objects realiseert omzetgroei van 19%

Bilthoven, 24 oktober 2007 - Business Objects, leverancier van Business Intelligence (BI) oplossingen heeft de resultaten bekend gemaakt over het derde kwartaal van 2007.

De omzet in het derde kwartaal van 2007 kwam uit op 369 miljoen dollar, 19 procent hoger dan een jaar eerder. De inkomsten uit licenties bedroegen 139 miljoen dollar, een stijging van 6 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De omzet uit services (waaronder productonderhoud, consulting en training) kwam uit op 230 miljoen dollar, 29 procent hoger dan het derde kwartaal van 2006. Business Objects heeft de overnames van Cartesis S.A. en Inxight Software, Inc afgerond (op respectievelijk 1 juni en 3 juli 2007), de bedrijven voegden gezamenlijk ongeveer 21 miljoen dollar toe aan de omzet in het derde kwartaal.

John Schwarz, CEO van Business Objects: “Terwijl we over het jaar een tweecijferige omzetgroei blijven realiseren in alle regio’s, waren de uitkomsten uit licenties in het derde kwartaal onder onze verwachtingen. Voornamelijk veroorzaakt door opgeschorte deals in bepaalde sectoren en afleidingen door M&A activiteiten. Het positieve nieuws is dat we dit kwartaal door zijn gegaan met het verder vergroten van ons aanbod, door meerdere productintroducties en impactvolle allianties. We blijven een sterke vraag zien van CIO’s, CFO’s en executives die op zoek zijn naar een end-to-end BI oplossing”

Sabine Palinckx, Regional Manager Benelux: “De groei van de omzet in het derde kwartaal van 2007 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar was 29 procent in de EMEA regio, iets waar wij als Benelux ook erg trots op zijn. Dit kwartaal zijn in de Benelux contracten afgesloten met onder andere Schuitema, VW PON, SNS, Fortis, OAD en UPS. Met een indrukwekkende klantenlijst en nieuwe productintroducties kijken we terug op een goed kwartaal voor de Benelux.”

Klik hier voor het volledige Engelstalige bericht

Over Business Objects
Business Objects (Euronext Paris: ISIN FR0004026250 - BOB en Nasdaq: BOBJ) is pionier op het gebied van Business Intelligence (BI). De organisatie levert innovatieve, technologische oplossingen en diensten waarmee 44.000 klanten wereldwijd inzicht hebben in alle beschikbare bedrijfsinformatie. Zo kunnen organisaties van elk formaat snel en goed gefundeerde beslissingen nemen gebaseerd op accurate en actuele informatie. Business Objects beschikt tevens over een uitgebreid partnernetwerk. www.businessobjects.com.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor meer informatie:

Business Objects