Datum: (3934 dagen oud)
PR: Hill+Knowlton Strategies

Business Objects marktleider in Business Intelligence

Wereldwijd grootste marktaandeel in IDC onderzoek

Bilthoven, 12 juli 2007 - Business Objects maakt bekend dat het ook in 2006 marktleider op het gebied van Business Intelligence (BI) was. Dit blijkt uit cijfers over BI marktaandelen in 2006 van IDC die deze week bekend zijn geworden. Met softwarelicentie- en onderhoudsinkomsten van $893,6 miljoen heeft Business Objects een marktaandeel van 14 procent op de business intelligence software tools markt.

Het IDC rapport “Worldwide Business Intelligence 2006 Vendor Shares (June 2007, #207422)” combineert inkomsten uit softwarelicenties en onderhoud van query-, reporting- en analyse tools, evenals advance analytics software. Uit het IDC rapport blijkt dat de BI markt in 2006 is gegroeid met 11,5% tot $6,25 miljard in wereldwijde softwareinkomsten. Tevens stelt IDC dat de inkomsten uit Business Objects BI tools dertig procent hoger zijn dan het eerstvolgende BI bedrijf. Business Objects is ook marktleider in de end-user query, reporting, en analyse tools categorie, het grootste segment uit de BI markt, met een marktaandeel van bijna 18 procent.

Klik hier voor het volledige Engelstalige bericht

Over Business Objects
Business Objects (Euronext Paris: ISIN FR0004026250 - BOB en Nasdaq: BOBJ) is pionier op het gebied van Business Intelligence (BI). De organisatie levert innovatieve, technologische oplossingen en diensten waarmee 43.000 klanten wereldwijd inzicht hebben in alle beschikbare bedrijfsinformatie. Zo kunnen organisaties van elk formaat snel en goed gefundeerde beslissingen nemen gebaseerd op accurate en actuele informatie. Business Objects beschikt tevens over een uitgebreid partnernetwerk. www.businessobjects.com.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor meer informatie:

Business Objects