Datum: (3927 dagen oud)
PR: Franssen Communicatie

InterSystems presentaties over elektronisch patiëntendossier op Zorg & ICT

UTRECHT, februari 2007 – Tijdens de beurs Zorg & ICT (14 t/m 16 maart a.s. in de Jaarbeurs te Utrecht) is ook softwareleverancier InterSystems aanwezig (stand C144) met ’zorg-guru’ Kerry Stratton. Hij zal presentaties geven over de wijze waarop al meer dan 25 jaar InterSystems toonaangevend is in database- en integratiesoftware voor instellingen en laboratoria in de gezondheidszorg. De post-relationele database CACHÉ en het integratieplatform Ensemble HealthShare vinden we terug in de applicaties van de verschillende partners van InterSystems, waaronder Philips Medical Systems, iSOFT, NICTIZ, OmegaSoft en CSC.

In Nederland is een begin gemaakt met de landelijke invoering van een elektronisch medicatiedossier (EMD en een elektronisch patiëntendossier (EPD). Gekozen is voor Ensemble HealthShare als onderliggend integratieplatform. Hiermee komen medische gegevens van miljoenen patiënten beschikbaar voor vele duizenden gebruikers (artsen, apotheken, ziekenhuizen, therapeuten enz.). De gegevens zijn dag en nacht opvraagbaar via het Landelijk Schakelpunt (LSP). Ensemble HealthShare is geheel toegesneden op de ontwikkeling van netwerken in de zorg. De integratiesoftware is volledig gebaseerd op standaarden en laat vele uiteenlopende medische applicaties samenwerken met als resultaat:

• overdracht van klinische data, met ondersteuning van alle standaarden;
  • identificatie voor het zoeken en vastleggen van patiëntgegevens op basis van gestandaardiseerde datarelatie-software;
  • het vastleggen van patiëntkeuzen en het waarborgen van uitgevoering en naleving;
  • ondersteuning van standaardterminologie, alsmede terminologie-conventies uit VS;
  • beveiliging via versleuteling, authenticatie- en autorisatie;
  • toegangsprocedures voor bestaande applicaties op externe gegevensbanken via een browser-interface.
InterSystems
Al meer dan 25 jaar is InterSystems Corporation een toonaangevend ontwikkelaar van innovatieve database- en integratiesoftware. De post-relationele database CACHÉ, de universele integratiesoftware Ensemble en het platform voor uitwisseling van data in de gezondheidszorg HealthShare stellen software-ontwikkelaars in staat snel hoogwaardige applicaties te ontwerpen, te installeren en te integreren voor vele bedrijfstoepassingen. Het hoofdkantoor van InterSystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS); de onderneming heeft vestigingen in 22 landen en ondersteunt gebruikers in 88 landen. InterSystems is toonaangevend in ubtegratietechnologie en staat tevens op de eerste plaats op de ranglijst van databasesoftware voor de zorgsector. Daarvan maken alle belangrijke laboratoria en ziekenhuizen gebruik, waaronder de top tien van de beste Amerikaanse instellingen. Een gratis, voor onbeperkte tijd bruikbare, volledig functionele versie van CACHÉ is beschikbaar op CD of is vanaf de site te laten.

Meer informatie is te vinden op www.InterSystemsBenelux.com.

InterSystems Benelux
Medialaan 32/1