Voor door Yellow Communications op

Cordys ondersteunt cloudactiviteiten van Getronics

Managed service provider breidt diensten uit met cloud provisioning en orkestratie

Putten, 12 oktober 2012 – Cordys, leverancier van het Enterprise Cloud Platform, maakt bekend dat het ICT-dienstverlener Getronics software gaat leveren voor geavanceerd management van IT-processen rond hun cloud architectuur. Met de oplossing, die onder meer Cordys Cloud Provisioning omvat, heeft Getronics de mogelijkheid haar productcatalogus uit te breiden met nieuwe producten, waarbij bestaande applicaties en clouddiensten worden gecombineerd. Door verbeterde orkestratie kan Getronics organisatorische en technische silo's wegnemen en op processen gebaseerde, flexibele operationele activiteiten realiseren. Zo kan Getronics haar klantenservice verbeteren en tegelijkertijd de kosten verlagen.

Getronics heeft een omvangrijk en complex portfolio van applicaties en diensten en is steeds op zoek naar manieren om de operationele activiteiten te verbeteren. Dit doet zij met behulp van automatisering die grotere flexibiliteit en efficiency biedt en die handmatige werkzaamheden en de bijbehorende kosten vermindert. Klanten kunnen via een aantal kanalen profiteren van selfservice-provisioning, waaronder de klantenportalen van Getronics.

Getronics heeft nu de mogelijkheid om processen en data per klant, omgeving, applicatie, gebruiker en transactie te scheiden. Dit wordt gerealiseerd met één geïntegreerd platform, waardoor het voor Getronics eenvoudig wordt om het portfolio te beheren en commerciële flexibiliteit aan te brengen in het meten en factureren van gebruik. Door Cordys Cloud Provisioning toe te voegen aan de bestaande Getronics Online Services, onderscheidt Getronics zich van haar concurrenten als moderne cloud service provider.

Mark Cook, Chief Sales Officer bij Getronics: "Door te investeren in een aantal geselecteerde technologiepartners kan Getronics zich onderscheiden in een sterk concurrerende markt. We hebben de mogelijkheid nieuwe producten en diensten toe te voegen en toch de complexiteit en kosten in de hand te houden. Daardoor kunnen we niet alleen een standaardaanbod bieden, maar ook echt innovatief zijn voor onze klanten. Cordys Cloud Provisioning vergroot onze cloud computing-capaciteiten en bewijst aan onze klanten dat wij ons inzetten om betere diensten te leveren door middel van innovatie.”

Art Landro, Chief Executive Officer bij Cordys: "Getronics bevindt zich in de unieke positie dat ze tegemoet kan komen aan de complexe behoeften van haar klanten en tegelijkertijd inzicht heeft in de operationele activiteiten, kan voldoen aan KPI's en de kosten onder controle kan houden. Cordys geeft Getronics die beheersbaarheid, door de bedrijfsactiviteiten te transformeren met de mogelijkheden van de cloud. Daarmee beschikken ze over een platform dat met het bedrijf meegroeit en nieuwe business kansen genereert met de cloud."

Over Cordys
Cordys is wereldwijd leverancier van het Cordys Business Operations Platform (BOP) voor het verbeteren van bedrijfsprocessen. Het Cordys-platform combineert een complete Business Proces Management Suite (BPMS) met enterprise applicatieontwikkeling en de nieuwste generatie integratiesoftware. Cordys BOP is zowel on-premise als als Platform as a Service (PaaS) in te zetten.
Global 2000-bedrijven kiezen voor het Cordys-platform om de prestaties van hun bedrijfsactiviteiten, zoals de service richting klanten, te verbeteren en meer waarde te halen uit hun bestaande IT-systemen. Serviceproviders implementeren het platform om de kansen die de cloud biedt optimaal te benutten, nieuwe cloudproducten en –diensten te ontwikkelen, hun innovatiekracht te versterken en tegelijkertijd kosten te besparen.

Het hoofdkantoor van Cordys is gevestigd in Nederland. Daarnaast heeft de onderneming kantoren in Noord- en Zuid-Amerika, EMEA, Azië en het Pacifisch gebied. Voor meer informatie: www.cordys.com.

Over Getronics
De bedrijvengroep Getronics is een ICT-servicegroep die bestaat uit de merken Getronics en Connectis. Deze groep is eigendom van de AURELIUS Group, een holdingbedrijf met haar hoofdkantoor in München, Duitsland. De Getronics-bedrijvengroep heeft een lange geschiedenis van ruim 125 jaar. Er werken ongeveer 4.000 mensen in dertien landen in Europa, het Aziatisch-Pacifisch gebied en Latijns-Amerika. Het portfolio bestaat uit geïntegreerde ICT-services voor grote ondernemingen en de publieke sector, Dit omvat diensten op het gebied van workspaces, applicaties, communicatie, datacenters, cloudcomputing, consulting, producten en managed services. www.getronics.com

Getronics is de leidende partij in de Getronics Workspace Alliance, een uniek model waarmee klanten waar ook ter wereld beschikken over consistente IT-diensten, met één contactpunt en centrale facturering. Volgens een onafhankelijk onderzoek van Datamonitor beheert de Alliance in totaal 6,1 miljoen workspace-assets voor klanten, waarmee het behoort tot de grootste drie ter wereld. www.WorkspaceAlliance.com

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications, Marieke van der Hart, telefoon: +31 (0)23 555 34 24, e-mail: marieke@yellow-communications.com