www.contentbureau.nl  www.LVTPR.nl  www.mavericktranslations.nl  www.MarcommIT.nl
www.persberichten.com
Persberichten van ICT-bedrijven in Nederland

Inloggen • Wachtwoord vergeten? Registreren
Google zoek

Eerste Maandelijkse Particuliere Bootveiling

Amsterdam, 11 februari 2011

Bootveiling is dit jaar gestart met de organisatie van een maandelijkse online veiling voor particuliere bootverkopers. A.s. dinsdag, 15 februari sluit om 20.00u de eerste Maandelijkse Particuliere Bootveiling. Online worden 8 boten geveild op www.bootveiling.com.

Waarom een veiling voor particuliere verkopers?
De reden voor Bootveiling om een maandelijkse veiling speciaal voor particuliere verkopers te organiseren komt voort uit het grote aanbod van boten op diverse verkoopsites. Veel particulieren proberen hun boot via verkoopsites zoals Marktplaats zelf te verkopen. Bootveiling heeft inmiddels ruime ervaring in het online veilen van boten en wil nu haar ervaring en dienstverlening in een Maandelijks Particuliere veiling voor deze doelgroep samenbrengen.

Hoe werkt de Maandelijkse Particuliere online veiling?
De boten van de particuliere verkopers presenteert Bootveiling net als op de gangbare verkoopsites met informatie en foto’s op de site van Bootveiling. Geïnteresseerden kunnen online een bod uitbrengen. De meerwaarde zit in de dienstverlening van Bootveiling. Elke veiling staat onder toezicht van een gerechtsdeurwaarder kantoor. Dit houdt in dat elk geplaatst bod onherroepelijk en onvoorwaardelijk is. Elk bod is hierdoor direct een serieus bod. De inmiddels duizenden geregistreerde bieders brengt Bootveiling via een mailing op de hoogte van de particuliere veiling. De website heeft maandelijks 30.000 tot 60.000 unieke bezoekers. De financiële afwikkeling vindt plaats via een afgeschermde derdengelden rekening.
Net als bij een reguliere verkoopsite heeft de particuliere verkoper de verkoop van zijn schip zelf in de hand. De verkoper besluit aan het eind van de veiling of hij het bod wel of niet aan de hoogste bieder gunt. De kijkdag kan begeleid worden door de verkoper zelf en ook de overdracht van de boot bij verkoop wordt door de eigenaar zelf georganiseerd. Bootveiling verzorgt de koopovereenkomst.

Kosteloos
Bootveiling organiseert gemiddeld 200 veilingen per jaar waarbij 91% van de boten ook daadwerkelijk binnen 2-4 weken wordt verkocht. Om deze vorm van verkopen toegankelijker te maken voor een groter publiek biedt Bootveiling de Maandelijkse Particuliere veiling geheel kosteloos aan particulieren aan. Bij verkoop ontvangt Bootveiling van de koper een veilingcommissie van 10%. Elke 15e van de maand sluit er een Maandelijkse Particuliere Bootveiling.

Geïnteresseerde particuliere bootverkopers kunnen zich op www.bootveiling.com via een inschrijfformulier aanmelden voor de veiling.

Voor meer informatie bezoekt u www.bootveiling.com.

Bootveiling is Register Veilinghouder Schepen & Pleziervaartuigen (Federatie Taxateurs, Makelaars & Veilinghouders).

Bootveiling

- Wijziging doorgeven
- Adverteren
- Contactformulier