www.EVENTIVE.nl  www.LVTPR.nl  www.mavericktranslations.nl  www.MarcommIT.nl

Inloggen • Wachtwoord vergeten? Registreren
Google zoek

Edimax introduceert 3G Router met 11n en geïntegreerde print server functie

Netwerkleverancier lanceert multifunctionele breedbandoplossing met 802.11n, 3G én print server technologie

Best, 3 september 2009 - Edimax Technology (TSEC: 3047), wereldwijd leverancier van een breed scala aan netwerkoplossingen, introduceert de 3G-6200n; een draadloze nLite 3G-router met 11n-ondersteuning en geïntegreerde print server. Deze nieuwe aanvulling op het nLite productportfolio biedt gebruikers de flexibiliteit om eenvoudig een 3G/3.5G óf xDSL/kabelverbinding te delen. De 3G-6200n is voorzien van een ingebouwde WAN-poort voor het aansluiten van een kabel of xDSL-modem en een USB 2.0-poort voor het aansluiten van een 3G-modemkaart of printer.

Aangesloten op een 3G-modemkaart, biedt de 3G-6200n een overdrachtssnelheid tot maximaal 7.2 Mbps. Dankzij de ondersteuning voor de nieuwste draadloze 802.11n-standaard ondersteunt de router ook snelheden tot 150 Mbps als deze is aangesloten op een xDSL -of kabelmodem.
De 3G-6200n is daarnaast voorzien van een print server functie waarmee gebruikers eenvoudig een printer kunnen delen binnen het netwerk. De print server kan worden aangesloten op de USB-poort van de router en ondersteunt zowel LPR- als IPP-afdrukmethoden zodat gebruikers de afdrukmethode kunnen kiezen die het beste aansluit op hun specifieke netwerkomgeving.

De 3G-6200n is eenvoudig te installeren en beheren dankzij de eenvoudige EZMax setup wizard. Voor het opzetten van een beveiligd draadloos netwerk ondersteunt de router Wi-fi Protected Setup (WPS)-technologie. Hiermee kunnen gebruikers met slechts één druk op de knop eenvoudig een draadloze beveiliging instellen.

Beschikbaarheid en prijzen
De 3G-6200n is per direct verkrijgbaar voor een adviesverkoopprijs van € 56,95 inclusief BTW.

Beeldmateriaal
Een hoge resolutie afbeelding van de 3G router vindt u hier: www.edimax.eu/pressphotos/3G-6200n.jpg

BERICHT VOOR DE REDACTIE:

Over Edimax Technology
Edimax Technology is een wereldwijde producent van een breed scala aan netwerk- en connectiviteitsoplossingen. Sinds de oprichting van het bedrijf in 1986, is Edimax uitgegroeid tot één van de meest vooraanstaande leveranciers van netwerkoplossingen in Azië. Het hoofdkantoor van Edimax is gevestigd in Tapei County, Taiwan en sinds 2001 is Edimax genoteerd aan de Taiwanese Stock Exchange. In 2006, had het bedrijf een omzet van 100 miljoen dollar en het wereldwijde personeelsbestand telt inmiddels ruim 900 medewerkers. Met ruim 21 jaar ervaring in de netwerkbranche kan Edimax zijn klanten en partners wereldwijd kwalitatief hoogwaardige producten, gedegen ondersteuning en een zeer uitgebreid productaanbod bieden. Het productportfolio van Edimax bestaat uit de volgende productcategorieën: Wireless, Connectivity, Routers, Switches, Print Servers, IP-Camera's, Business Solutions and VoIP. Voor meer informatie over Edimax kunt u terecht op www.edimax.nl.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een testproduct kunt u contact opnemen met:
Martine Harmeling

- Wijziging doorgeven
- Adverteren
- Contactformulier
   Plaats nu uw persbericht       Volg @ICTberichten PR BUREAU VOOR ICT, TECHNOLOGIE EN HR
videonieuwsbericht
AME Research:

Uw banner hier?  Uw banner hier?  www.mavericktranslations.nl  www.MarcommIT.nl