Datum: (2178 dagen oud)

DiVault introduceert nieuwe dienst: digitaal archiveren in de Cloud

Beverwijk, 5 maart 2012

Met het ‘live’ gaan van de website, introduceert DiVault een nieuwe dienst: digitaal archiveren in de Cloud. Het structureren, organiseren, bewaren en terugvinden van een groeiende stroom digitale informatie is voor organisaties steeds vaker een kritiek onderdeel van een goede bedrijfsvoering. DiVault zorgt voor beveiligde opslag, die hardware-onafhankelijk- en schaalbaar is. Met gebruik van standaardcomponenten is een robuuste architectuur gebouwd. Het DiVault archief staat veilig in Tier 3, ISO27001, gecertificeerde datacenters in Nederland. Hiermee is duurzaamheid, veiligheid en continuïteit van opslag gewaarborgd.

“Wij zijn al jaren actief op het gebied van storage, archivering en informatie management”, zegt Hans Mannaert, directeur DiVault. “Door het gebruik van moderne en veilige Cloudtechnologie kunnen wij nu met ons nieuwe DiVault concept een range aan waardevolle diensten leveren aan organisaties om grote hoeveelheden data op een kosteneffectieve manier te managen. Daarbij gaat het niet alleen om een goede en veilige opslag, maar ook om het terugvinden van grote hoeveelheden, vaak ongestructureerde, data. Daarvoor bieden wij de laatste technologie op het gebied van search. Dit biedt voor data-intensieve organisaties erg interessante mogelijkheden, niet alleen technisch, maar ook commercieel. Wij bieden daarvoor een ‘pay-for-use’ model”, aldus Mannaert.

DiVault biedt naast opslag een compleet portfolio aan aanvullende diensten voor o.a. dataconversie, metadata verrijking, enterprise search en applicatie interfacing. DiVault maakt gebruik van open standaarden en Open Source.

Over DiVault
DiVault is een nieuw initiatief van R5-projects B.V. en EMID Consult B.V.. Beide organisaties hebben hun sporen ruim verdiend op het gebied van ILM, ECM architecturen, Enterprise search en Open Source oplossingen. Voor klanten in o.a. overheid, industrie, onderwijs, erfgoed- en archiefsector.

Meer informatie kunt u krijgen bij Hans Mannaert via info@divault.com of zie www.divault.com.