Persberichten van 27 september (gisteren)
Amstelveen, 27 september 2016 Rondom het beheren van software licenties is er echter een ding waar ze tegenaan lopen. Veel organisaties die een software asset management tool (SAM tool) hebben aangeschaft halen er vaak niet het maximale rendement uit, doordat het implementeren en bedienen van een SAM tool vaak moeilijker blijkt dan de marketing ervan doet voorkomen. Het is License-Reporter er daarom ook aan gelegen om organisaties te helpen met het controleren en verlagen van software uitgaven door deze ontbrekende kennis deels of geheel in te vullen. Dit..

APELDOORN – ICT-Partners, advies- en implementatiepartner voor werkplek-, datacenter- en cloudintegratie trajecten, is sinds eind september officieel ISO 9001:2015 gecertificeerd. Daarmee voldoet de ICT-dienstverlener aan internationale eisen voor kwaliteitsmanagement. Betrouwbare ICT-partner “Betrouwbaarheid en kwaliteit staan bij ons hoog in het vaandel. Het behalen van het ISO 9001:2015 certificaat zien wij dan ook als een officiële bevestiging richting onze klanten dat wij daadwerkelijk doen wat wij beloven”, aldus Pascal Verberkt, A..

Maarssen, 27 september 2016 - Eurofiber introduceert vandaag Secure Cloud Connect. Deze nieuwe dienst biedt organisaties een directe, redundante connectie met toonaangevende cloudplatformen zoals Microsoft Azure en Office 365 en IBM SoftLayer via een van het publieke internet gescheiden glasvezelverbinding. Met Eurofiber Secure Cloud Connect kan een organisatie ook de oprit naar de cloud veilig en zorgeloos nemen en heeft zij altijd snel en betrouwbaar toegang tot haar data en applicaties in de cloud. Secure Cloud Connect biedt bedrijven een volledig verzorgde..

Breukelen, 27 september 2016 – Analistenbureau HfS Research heeft Xerox geplaatst in de ‘Winner’s Circle’ voor HR-as-a-Service-oplossingen in het Blueprint Report 2016. Dit zijn de leveranciers met de hoogst mogelijke waardering. Deze plaatsing geeft aan dat Xerox investeert in toekomstige mogelijkheden, in staat is om haar visie en innovatieve aanpak in de praktijk toe te passen en bijdraagt aan nieuwe inzichten en modellen. Jaarlijks beoordeelt HfS Research multifunctionele dienstverleners die op internationaal niveau actief zijn in het..

Schiphol-Rijk, 27 September 2016 - IoT is bezig met een opmars en creëert nieuwe kansen voor bedrijven over de hele wereld. Maar hoe pak je die kansen? Op 26 oktober 2016 lanceert Yenlo een boek welke je alle antwoorden geeft om je op weg te helpen. Het boek is geschreven naar aanleiding van de Nyenrode MBA studie van René Wiersma en bevat een aantal IoT-praktijkvoorbeelden. Over het boek Wij onderzochten de elementen die nodig zijn om een succesformule te ontwikkelen voor een business in IoT. Hoe ziet het ultieme businessmodel eruit?..

REDWOOD CITY, Calif. – 27 september 2016 – Talend (NASDAQ: TLND), een vooraanstaand leverancier van cloud- en big data integratiesoftware, kondigt vandaag aan, dat het een platinum partnerschap aangaat met Sogeti VS, een volledige dochteronderneming van de Capgemini Group en vooraanstaand aanbieder van IT-diensten. De samenwerking combineert de innovatieve data-integratietechnologie van Talend met de uitvoerige dienstenkennis en het klantgerichte model van Sogeti. Dit resulteert in veelomvattende en op maat gemaakte integratie-oplossingen die het..

Veghel, 27 september 2016 – Leverancier van datacenter infrastructuur Minkels – onderdeel van het beursgenoteerde Legrand (NYSE Euronext Paris: LR) – heeft gekozen voor een ‘Global Presence, Local Excellence’ strategie. De markt vraagt steeds meer om de wereldwijde aanwezigheid van Minkels – en dus ook om dezelfde kwaliteit en beschikbaarheid van haar producten. Inmiddels werpt deze strategie haar vruchten af. Door haar ‘Global Presence, Local Excellence’ strategie kan Minkels de markt beter bedienen. Christiaan..

Previder, leverancier van datacenter-, cloud- en connectiviteitsdiensten heeft een nieuwe dienst ontwikkeld – Storage as a Service (STaaS) vanuit het full SSD storage platform. Bedrijven kunnen zeer snelle storagecapaciteit huren, dit naar behoefte uitbreiden en afrekenen op pay-per-use basis. Hierdoor zijn ze niet gebonden aan langetermijninvesteringen en capaciteitsprognoses van een aantal jaren en kunnen ze flexibel omgaan met de eigen storagebehoefte. Het onderliggende storageplatform van Previder STaaS is gebaseerd op NetApp storage en is..

Amsterdam, 27 september 2016 – Het bieden van flexibiliteit vanuit de organisatie voor een goede balans tussen werk en privé, wordt veruit gezien als de meest doeltreffende maatregel om het aantal vrouwen in de IT-sector te verhogen. IT-professionals en werkgevers zijn het hierover met elkaar eens. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Gender diversity in IT’ van Computer Futures, internationaal tech-recruitmentbureau voor de bemiddeling van IT-professionals. Aan dit onderzoek namen 1.100 IT-professionals en 482 werkgevers of HR-professionals uit..

Amsterdam, 27 september 2016 - “De aangepaste telecomwet is een goede eerste stap tegen het misbruik door KPN van haar machtspositie als oligopolist en aanmerkelijke marktmacht”, aldus ondernemer Hans-Willem de Lint, eigenaar van de zakelijke telecomprovider Message to the Moon (MTTM). Op mede-initiatief van MTTM is de Telecommunicatiewet aangepast; de zakelijke telecommarkt is aanzienlijk transparanter geworden. De nieuwe wet doet haar intrede per 1 oktober. Aanbieders van zakelijke telecomdiensten moeten onder meer hun abonnees vanaf nu..

Amsterdam, 27 september 2016 – Risicomijdend gedrag kan financiële dienstverleners ervan weerhouden een omgeving te creëren die ruimte biedt voor innovatie, zo blijkt uit een onderzoek van Marketforce. De studie werd uitgevoerd in opdracht van Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van strategische bedrijfsapplicaties voor toonaangevende organisaties en Cognizant (NASDAQ: CTSH), toonaangevend leverancier van informatie technologie, consultancy en externe diensten voor bedrijfsprocessen. De studie werd uitgevoerd onder 500..

Amsterdam, 27 september 2016 – Nederlandse werknemers zijn over het algemeen positiever over de toekomst van de economie en de arbeidsmarkt, dan werknemers uit de rest van Europa. Volgens de meest recente kwartaalstudie van het werving- en selectiebureau PageGroup ziet 68 procent van de ondervraagde kandidaten de economische toekomst rooskleurig in. Alleen in Duitsland, Zweden en Zwitserland is men nog optimistischer gestemd. De resultaten van het onderzoek van PageGroup zijn een reflectie van de aantrekkende economie. Met een lichte geraamde groei van..

Computerruimten in het bankwezen moeten 24 uur per dag beschikbaar zijn. Klanten willen altijd toegang tot hun gegevens en services – ook in geval van een ramp. Om de IT-infrastructuur in zijn nieuwe, geo-redundante Tier 3-computerruimte in Zwitserland met maximale betrouwbaarheid te laten functioneren en zich als sterke IT-partner voor de financiële sector in Zwitserland te positioneren, kiest Inventx voor samenwerking met IBM Resilience Services en Rittal – en bespaart daardoor ruimte en energiekosten. Inventx AG is de Zwitserse..

Den Haag, 27 september 2016 -  Om te blijven innoveren en om strategisch voordeel binnen hun markt te behalen, maken steeds meer bedrijven gebruik van open source. EnterpriseDB biedt Postgres-gebruikers en geïnteresseerden wereldwijd de kans om tijdens Postgres Vision 2016 bijgepraat te worden op het gebied van trends en ontwikkelingen in open source. Dit aan de hand van inspirerende presentaties van grote organisaties als Mastercard en Amazon, maar ook met kennissessies vanuit de Postgres-community en hands-on demonstraties. Het event vindt plaats..

Amsterdam, 27 september 2016 – Pyramid Analytics, leverancier van een enterprise business intelligence platform, kondigt een nieuwe functionaliteit aan in BI Office die gestroomlijnd en beheerd toegang geeft tot alle gegevensbronnen in het SAP-systeem, inclusief SAP HANA en SAP BW. Met een voor SAP gecertificeerde connector kunnen klanten in BI Office hun SAP-data samenvoegen met andere kritische enterprise databronnen. Dit stelt zowel leidinggevenden als zakelijke gebruikers in staat om beter geïnformeerde en datagedreven beslissingen te..

At IFSEC 2016, Nedap and Milestone have announced a strategic partnership. Now, at Security Essen, they’re showing Nedap’s AEOS Access Control platform integration with Milestone’s XProtect Video Management System on their mutual booths at Security Essen. The integration enhances usability and offers ultimate choice of freedom. “In the past 35 years, we’ve seen the world changing,” says Jeroen Harmsen, technology partner manager at Nedap. “From our experiences in 72 countries and systems ranging from one to..

ACI-NA/World Annual Conference, Montreal, 27 september 2016 – Luchthavens wereldwijd geven vooral prioriteit aan passagier- en luchthavenbeveiliging wanneer er IT-investeringen worden gedaan. Bij de helft (50%) van de luchthavens staat security hoog op de agenda, ten opzichte van 37% vorig jaar. Dit blijkt uit het jaarlijkse Airport IT Trends-onderzoek 2016, in opdracht van SITA en Airports Council International (ACI), in samenwerking met Airline Business.   Vooral toegenomen spanningen in bepaalde regio’s dragen eraan bij dat veel l..

De officiële sterftecijfers door verkeersongevallen die de Europese Commissie dit jaar bekendmaakte zijn alarmerend. Voor het eerst in veertien jaar zijn er in 2015 meer mensen in het verkeer omgekomen dan in het voorgaande jaar. Alle reden om een beroep te doen op alle stakeholders om deze trend terug te dringen en de vooruitgang van de laatste jaren weer voort te zetten. DEKRA voert al meer dan negentig jaar campagne voor verkeersveiligheid door middel van voertuiginspecties, het inzetten van analisten en onderzoekers, crashtests, publieke campagnes en..

Amsterdam, 26 september 2016 – Adobe (Nasdaq: ADBE) en Microsoft Corp. hebben een strategisch partnerschap aangekondigd, waarmee ze bedrijven helpen met hun digitale transformatie en het leveren van gepersonaliseerde ervaringen in elke fase van de klantrelatie. Bedrijven kunnen nu hun merk versterken door het gebruik van Microsoft Azure, Adobe Marketing Cloud en Microsoft Dynamics 365. “In elke sector zijn leiders bezig met de manier waarop ze hun digitale klanten beter kunnen benaderen, waar ze ook zijn”, zegt Satya Nadella, CEO..

HBM Test and Measurement heeft een nieuwe module aan de QuantumX-lijn toegevoegd. De QuantumX MX460B digitale puls- en frequentieversterker maakt dynamische en betrouwbare metingen van koppel en toerental mogelijk, die tegemoet komen aan de uiteenlopende eisen die gesteld worden aan het testen en meten van verschillende soorten aandrijvingen. Dat geldt niet alleen voor verbrandingsmotoren, maar zeker ook voor elektrische of hybride aandrijvingen.   Het groeiende aantal moderne aandrijvingen vraagt om flexibele en betrouwbare meettechnologie voor..

Laatste persberichten
Dinsdag 27 september 2016

Maandag 26 september (eergisteren)

Donderdag 22 september (-6 d)